tisdag 4 mars 2014

Veckor, månader, år....

Det skrämmer mig att tiden går så snabbt - Min man sa för nån vecka sen att: Ska vi ha stort 40 års kalas för dig nästa sommar i Sverige? WHHAAAATTTTT?????? Det där var elakt och nu har jag haft 40 års kris ända sen dess :D Nu är det nog inte åldern i sig utan frågan om huruvida man ska göra allt det där man borde göra innan 40 så börjar det bli jävligt bråttom!!!!!!

Japp där har ni det på pränt jag har nog nåt krisliknande på gång, var bara tvungen att dela med mig till nån :D

Gårdagen gick rätt smidigt! Jag lagade mat från 9 - 15.30 nonstop...Morgonen var kylig eftermiddagen hade vi nästan 20 grader varmt :) så jag gick från att laga mat i varma joggingbyxor och varm tröja till att slänga av mig strumpor och på med ett linne istället för tröja! Sen åkte jag iväg och lämnade av maten tillbaks hem och vi tog en lång promenad med hundarna, ingen jacka nödvändig, ljust var det också!! Sen påminde Brad mig om att jag måste vrida fram klockan till helgen...Så nästa vecka blir det ännu ljusare på kvällen :D Åh va skönt, vår!!!!!

Idag är det dags för Jerry, jag måste dit tidigare än planerat då jag måste försöka hjälpa dom få fram test dialysvätska och urin prover - ska testas på Davita idag...Vi får väl se hur det går! Kl 9 måste jag vara på plats i varje fall! Klockan är redan 7 usch :)

Imorgon ska jag vid denna tiden åka mot Aurora och mitt USCIS möte...Kl 8 ska jag vara där - fy så jobbigt, får ta med kaffet i bilen :D Japp det första gröna kortet och uppehålls tillståndet går ut i Augusti, man fick ju förlängt ett år så fort man betalade in dom där hutlösa pengarna - Då har jag bott här i 3 år!!!! Va fasen liksom, som sagt tiden bara går....Ja ja! Förhoppningsvis får jag mitt nya kort snabbt så jag kan boka hemresa utan att behöva ha ångest över huruvida dom släpper in mig i Landet igen!

Nä nu får jag sätta lite fart här, min hund den busiga kom just in med en halv Solcells lampa, får gå ut o kolla så han inte fick ut batterierna, tror inte dom är så nyttiga att äta?!?!

Ha en fin Tisdag (kväll)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar