fredag 9 maj 2014

Fredag och man bidde ledig :D

Sicken tur för jag är helt slut!!! Denna veckan känns som den var extremt lång och då har jag ändå inte jobbat för änglarna något alls...

Jag har såååå mycket att göra här hemma så ska försöka att åtminstone beta av en del :D Nr 1 på listan är att åka o handla hundmat, för den är slut :D Nr 2 är att tvätta sängkläder och eventuellt lite kläder :) Nr 3 är att kopiera upp resten av pappren till Homeland Security - Denna tröjan tänkte jag investera i...Efter mitt gröna kort är klart :D:D

Tycker den känns väldigt passande av nån anledning :D

Jag började dagen med en lång jätteskön promenad, det var tur jag gick tidigt för vädret är inte alls lika härligt nu - grått o kallt! Vi ska visst få en sväng till med skitväder...Efter jag kom hem så skypade jag med mamsen en sväng och sen åt jag frukost...Nu sitter jag här och vet inte riktigt vart jag ska börja - egentligen känner jag för att slänga mig under en filt på soffan :) Tror kanske jag ska börja med en tvätt och hämta upp alla Door to Door organics lådor så jag inte glömmer dom igen! Sen kanske ta en dusch så jag kan ge mig iväg och handla?! Hade tänkt åka o köpa lite plantor idag, men i o med att det ska bli svinkallt och snöblandat regn på söndag så får jag nog vänta med att plantera tills nästa helg ändå...Så kanske kanske jag bara åker till Pet Smart och sen hem o fejja :)

Gårdagen var full med matlagning, lagade 3 måltider till doktorerna och en till oss :) Efter leverans av mat så lekte jag lite med hundarna och tog hand om disken! Mina hundar är något vädergalna så det räckte inte med en lång promenad igår utan jag fick ta dom på en till på eftermiddagen, var fortfarande inte tillräckligt för att få dom lugna men i varje fall lugnare! Vi kollade på första rundan med NFL Drafts, Brad somnade innan Broncos än valt, dom var ju änna näst sist så....Jag kollade färdigt på draften sen flippade jag över till Nyheterna och i första reklampausen...somnade jag och vaknade vid 1 :)

Väldigt glad det är fredag idag! Söndag är det Mors dag här i Amerikat så jag får fixa middag till svärmor :) Pannbiff, potatismos, sås och stekt lök såklart! Tänkte göra Rabarber / jordgubbspaj också - våran Rabarber är redo för att ätas redan!

Nä nu ska jag ta och resa mig upp härifrån och göra nåt vettigt!

Ha en fin Fredag kväll och helg :)



Älskar min fina tröja som mamma skickade till mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar