torsdag 22 maj 2014

Tornado Season....

Japp Åskstormar och Tornados, åskan gillar jag men tornados...Not so much! Jag tycker det är läskigt när sirenerna börjat tjuta och emergency alert skriker i telefonen - Take Cover!!! Husen här borta är ju knappast byggda för vädergudarnas paradis :D Igår så stod jag och lagade mat, jag såg molnen där borta i sydväst, jag tänkte det att fasen jag måste få klart detta innan skiten kommer...Insåg såklart att nja det är nog gränsfall! Åskan och blixtarna ven utanför och regnet kom ner med extrem fart och mängd...Jag fick färdigt köttet i ugnen innan, men potatisen hade ca 10 minuter kvar i ugnen när Sirenerna tjöt: This is NOT a test! Fan! Så av med ugnen lät potatisen vara kvar där i, sprang upp och hämtade vår nästan färdiga bunt med papper som ska till Homeland Security (dom vill man inte gärna bli av med just nu ), hundarna sprang efter mig överallt, jag slet till mig datorn och telefonen och mer eller mindre knuffade ner hundarna för källartrappan! Stängde dörren och satte mig där nere...Bode höll sig lugn men Cooper hade ingen alls lust att vara instängd där nere! I 40 minuter tjöt sirenerna, åskan och regnet bara exploderade utanför...sen tyst! småregnade fortfarande och mullrade men tyst och än en gång så klarade vi oss utan att träffas av själva tornadon, ta i trä!!!!!!!!!! Den slog ner nära flygplatsen som är ca 20 minuter bilväg härifrån ca 10 om man kunde snedda :D Vi hade 6 Tornado Nedslag i Colorado igår!

Hela min dag blev ju lite knasig men jag fick färdigt all mat och åkte och levererade utan incidenter :D Brad spelade Softball på kvällen, så vi åt rester innan han åkte! Cooper var helt galen hela dagen igår, han gillar uppenbarligen inte sånt väder...Jag somnade på soffan innan Brad!!!!!!!! Var helt slut :)

Idag ska det lagas mer mat, sen ska jag åka vägen förbi Jill och kolla in huset och larm med mera, dom åker till Kroatien och Italien på söndag och jag ska se till katterna och lite sånt! Det är mer eller mindre på vägen från Doktorerna så enkelt att sväng förbi :) Ska väl storma på i eftermiddag igen, så bara hoppas jag får en lucka :D Ikväll är sista kvällen som Brad behöver tänka på att gå upp så tidigt, Sommarlov! Dessutom så drar vi till systrarna H-P och Salt Lake City imorgon så lite minisemester! Ska bli så roligt att se deras nya hus och få mysa lite, längtar verkligen!

Själv är jag faktiskt ledig imorgon, Nora ville hellre jag kom två gånger nästa vecka än att jag kom tidigare imorgon! Blir ju fantastiskt bra!

Nä nu ska jag sätta fart så jag är klar innan de nya stormarna kommer in :D Ha en jättefin Torsdag (kväll)

Så här skönt var det på förmiddagen igår....


Sen började det se ut så här...

Ser ni där det liksom är ljusare och det sticker ner lite grått? Där började molnen spinna precis innan varningarna kom! 



Utsikten från vår källare / Dungeon! 

Men det här är ju inget kul, släpp ut mig :D 

Släpp ut mig, jag biter dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag varnade dig :D 

Så här såg det ut när jag var på väg hem från matleverans....

Nästa åskstorm på väg in på kvällen, blev inte så farlig men small på rätt bra :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar