måndag 12 maj 2014

Känner mig trött och lite småbitter :D

Japp jag är faktiskt bitter över att inte få åka hem till Sverige i år, om nån kanske trodde något annat - och det blir inte bättre av att tex svärmor, ser det som jättebra! Tänk vad saker vi kan göra i sommar då...i samma veva talar hon om att dom minsann inte kan vara hundvakter och vi måste hitta nån som kan ta hand om hundarna och jo men det är väl klart vi måste komma på family reunion om vi nu är hemma, ni får lämna hundarna nånstans, varpå jag säger att jo men vi kan ju åka upp över dagen bara och faktisk ta med hundarna, Nä det går ju inte - Nähä???! Men då kanske vi skiter i att åka alls då!! - JAG BRYR MIG FAKTISKT INTE!!!!!!!! Det känns ändå skit att umgås med en annan familj när JAG inte får träffa min!!!!!!!!!! Jag kunde inte bry mig mindre om den där förbannade träffen....sitta i ett stugområde med en massa släktmedlemmar och bara umgås o spela spel i dagar, bläääää! Hur mycket jag än älskar MIN familj så hade jag definitivt Inte velat göra det i dagar, ens med dom!!!  Dessutom så kommer vi ha träffat alla bara 12 dagar innan i Philadelphia - bröllop! Inte mormor o morfar förstås, men dom stannar ju alltid några dagar här uppe sen ändå! Nä fan, sur blir jag också när det läggs som nån jäkla sak som man SKALL älska att göra och det är FEL att inte känna så! Känns som det är Thanks Giving diskussion, all over again...

Såååå nu har jag fått ur mig det! Jag älskar verkligen mina svärföräldrar men ibland så blir jag bara så jäkla trött på att " det är så det ska vara" attityden - funkade aldrig för mig hemma och kommer garanterat inte funka för mig här!

Det snöar här idag, förra veckan var det närmre 30 grader och nu snöar det - typiskt Colorado väder :)  I slutet på veckan ska det bli närmre 30 igen, så ingen större fara en annan tycker ju faktiskt om lite svalare temperaturer...Jag plockade på mig varm tröja, regn kappa och mina nya vattentäta Hiking skor :) och tog hundarna på promenix i morse - vi var ute i ca 45 minuter, sen hade Bode fått nog...jag fick istället leka med Cooper, så han skulle få ur sig överskottsenergin - nu ligger båda och sover så lyckades nog! Ska snart börja laga mat, har ingen alls lust! Gjorde inget annat än lagade mat igår...Det var mors dag här, så svärföräldrar och farfar kom på middag - Pannbiff, potatismos, sås, gurksallad, Rabarber och Jordgubbs paj med vaniljsås till efterrätt, dessutom slängde jag ihop lite Banan bröd på morgonen också! Nä jag är trött på mat! Och idag ska jag göra nåt så galet som blåbär och biff stoppade sötpotatis...Äpplekakor och nån sallad - Blåbär och biff???!! Seriöst!

För övrigt denna helgen så gjorde vi inte så hemskt mycket, vi fixade lite här hemma, Brad byggde en skohylla i garaget, jag tvättade och lagade massa mat :) På lördagen åkte vi och handlade skor i en sport affär! Vi kom hem med 5 par för 200 dollar :) Annars så blev det inte så mycket annat gjort! Helt ok, jag var änna trött :D

Nä nu ska jag äta lite frukost och sen sätta fart, ju snabbare jag får fixat ju snabbare kan jag komma hem och ja inte göra nåt :D

Ha en fin Måndag (kväll)
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar