tisdag 6 maj 2014

Jaha då var livet tillbaks till normalt igen - Har nån saknat mig??!! :)

Jag har svårt att komma igång igen, med allt det vardagliga...Så mycket roligare att ha besök och göra massa trevligheter ju :D

Jag har ärligt talat ingen större lust med nåt, laga mat känns urtrist, Jerry är fortfarande på Rehab så inget jobb där...Dom ringde såklart typ varje dag för att fråga om jag kunde jobba...när Andreas var här! Inte för att det jobbet känns så jäkla lockande heller - nä usch! Det känns tufft att inte ha Sverige att se fram emot denna sommaren, som om man inte har nåt att jobba för, lite grann :) Men men bara börja planera för lååång vinter semester där hemma!

Så mina senaste veckor...

Andreas kom på Långfredagen och den kvällen gjorde vi inte mycket, sen hade vi lite påskfest på lördagen och firade påsk hos Svärisarna på söndagen! Jag jobbade måndag och tisdag, Andreas satt och solade under tiden :D På onsdagen gick vi på Baseball - sen hade Brad tagit ledigt Torsdag och Fredag så då åkte vi till Breckenridge :) Kom tillbaks på lördag eftermiddag och hade en skön kväll i solen! På söndagen blev det skitväder, dessutom åkte Brad upp till Vail på tävlingar med elever! Jag och Andreas drog till Loveland Outlets och shoppade, perfekt väder för det! Vädret var rätt pissigt sen i ett par dagar! Blåste full storm - Måndag o tisdag jobbade jag och sen på Onsdag så åkte vi till orchard shopping center och Cabelas :)  På torsdagen var det bättre igen och då åkte vi in till Denver för lunch och lite city life :) Sen var det fredag helt plötsligt, vi körde en frukost på Billy´s med svärföräldrarna och sen hem och packade och på eftermiddagen åkte Andreas hem!

Lördagen hade vi kalasväder och lite fest :) Yardgames och massor av alkoholhaltiga drycker - kändes dagen efter men det var det värt :D Så söndagen blev mest att slappa och kolla färdigt på Vikings :) Vi lyckades med konststycket att se hela säsong 2 på 2 dagar, ibland är det bra att vara trötta :D

Sen var det måndag och jag började dagen med ett besök hos Dr Gina innan jag åkte iväg till Whole Foods för att hitta det sista jag behövde för matlagningen - en shopping runda som jag trott skulle ta mig kanske 1 - 1,5 timme...Men nä dom hade inte vad jag behövde så var bara att dra vidare till nästa affär som inte heller hade det och nästa och nästa allt utan resultat...istället för att vara hemma och sätta fart med maten klockan 11 - 11,30 så blev den nästan 1.30 istället  Blä! Vilket betydde att jag fick inte bara skippa göra den rätten jag tänkt utan stressat frädigt 2 andra rätter och har 2 att göra idag också - tur man har lite extra ledigt denna veckan :D Finns inget som gör mig på sämre humör än sånt heller....grrrrrrr

Idag måste jag fixa maten snabbt, åka och leverera och sen ta hundarna till veterinären, årliga sprutor och dom har slut på Heartguard - dom bord ta sina tabletter i morgon senast så bara att bita i det sura äpplet! Ser inte fram emot att behöva umgås med bitchen, men kanske är hon glad idag :D

Nä jag får sätta fart här kommer bilder från mitt liv de senaste veckorna :)

































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar