onsdag 29 augusti 2012

Hua sicken förkylning!!!

Måste vara den jäkla värmen som gör den jobbigare :D Inte för att jag vart ute på två dagar direkt men värmen gör ju att AC´n måste vara igång och den i sin tur gör allt så mycket värre - det tror jag i varje fall!

Igår var jag duktig, jag låg mest på soffan hela dagen :) Jag tvättade i och för sig två tvättar men något annat gjorde jag nog faktiskt inte :) I min enfald trodde jag ju detta skulle innebära att jag vaknade helt frisk idag...Mamma sa ju alltid det när jag gick till jobbet sjuk och sen var sjuk i veckor hemma i Sverige...att om du bara hade legat nedbäddad i 2 dagar så hade det aldrig blivit så här!!! HA...Där bedrog du dig allt mamma :D Kanske det i och för sig är lite väl optimistiskt att tro att 2 dagar räcker för att bli frisk men va fasen jag tycker man borde känna sig bättre i varje fall eller?!

Ja ja imorgon då är jag tipptopp igen :) Imorgon ska jag hämta Svärföräldrar och Farfar på Flygplatsen och sen iväg på SWEA möte, så det får räcka nu tycker jag!

Inte mycket att berätta om gårdagen då jag inte gjorde nåt...:) Jag blev galen på tv´n som bara handlar om det förbannade Presidentvalet, det är 2 hela månader kvar och jag är så innerligt trött på det redan nu!!! Får bli att bojkotta tv eller åtminstone nyheter och allt med reklam fram tills skiten är över :D

Brad var iväg på möte igår från 15 tiden och var väl hemma först strax efter 18...vi åt lite tacos innan soffläge...Han hann inte med att vara nåt grinig så det var bra :D Kanske han skulle gå på möten varje dag hihihihihi ....Nä jag tror nog att hans knäproblem hållt på längre än han berättat och att han varit riktigt orolig över det hela - ingen ursäkt för att ta ut det över mig, men en viss förklaring kanske ?!?!?! Jag behöver gå en kurs i "knepiga mans beteenden" tror jag! Hur länge ska man vara förstående och inte klaga? kan man kanske vara för snäll och tyst, borde man kanske slå näven i bordet istället? Eller kanske man bara ska ignorera dom helt under såna tillfällen och gå och shoppa tills det går över? Jag vet fan inte :D Inte så jag inte haft konstiga mans-beteenden i min närhet förut men alla verkar ju vara helt orginella och visa sig på olika sätt...Kan man nånsin liksom känna att man har grepp om dom alla? Vill man det?? Min täta näsa trycker nog upp för mycket på min hjärna just nu så den bara spinner runt med alla dessa filosofiska tankar - känner mig faktiskt som Hamlet ( Galenskaparnas version av Hamlet såklart ) :D:D

Nä nu ska jag ta och boka lite grejer efterssom internet verkar funka idag :) Igår var det stendött hela dagen efter ett strömavbrott ....Kanske slänga i den sista tvätten i maskin, ta en dusch och mer mirakelpiller och sen låtsas vara frisk resten av dagen!!! Linda kommer och håller mig lite sällskap senare - en öl har väl aldrig gjort en förkylning värre eller???????!!!!!????!!! :D

Ha en härlig Onsdag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar