måndag 27 augusti 2012

Måndag och Förkyld...

Jäkla AC´s :) Är helt hundra på att förkylningen beror på att det är minst 35 grader varmt ute varje dag och 20 grader inne, man går från varmt till kallt hela tiden! BLÄ!!! Inte så att jag vill vara utan ac´n för då hade jag nog dött, den icke befintliga isoleringen i husen här gör ju att det blir mer eller mindre lika varmt inne som ute!!!! Men jag kanske ska sluta gå ut över huvud taget?? Bara göra inomhusaktiviteter?? Det funkar ju inte heller såklart....Blä vill hem till svala Sverige :D

Igår så blev det en lugn eftermiddag o kväll...åt mat och det var det! Brad han har problem med sitt knä (samma knä han opererat tidigare) och man trodde kanske inte det var möjligt, men detta ger honom ännu värre humörsvängningar! Hans grinighet har nått nya höjder :D Ingenting man säger eller gör är bra...Frågar jag om jag kan göra nåt för honom så nä absolut inte, frågar man inte så är det fel också! Han har dessutom skrivit sin egna diagnos och ska opereras inom det snaraste (han har inte varit hos doktorn än ) Jag försöker säga det att kanske du "bara" har en inflammation eller nåt liknande, kanske det är en broskbit som dom bara behöver öppna med titthål och plocka ut? Och att han borde boka tid hos läkaren så snart han kan för att kolla upp det hela - Nä det behövs inte han vet att det måste opereras och då kan han inte göra nåt på 6 månader :D Så han planerar nu när han ska lägga sin operation och vad som passar bäst med hans schema, innan han bokar tid hos doktorn...Svårt att hålla sig för skratt faktiskt!

Igår så sa jag det att sätt dig med isblåsan och benet högt medans jag fixar med maten...( Jag försöker verkligen vara en sympatiserande och omhändertagande fru ) Nä det hjälper inte! Och då har han suttit med den där saken i 4 dagar och sagt att det är det enda som hjälper...Han säger ena sekunden att det inte gör ont utan bara är obekvämt tills att i nästa halta runt som om benet var av :D Och nä absolut inga värktabletter!!!!

Så tips för att hålla tålamodet uppe vore väldigt tacksamt :D:D:D:D:D:D Känns bättre bara genom att klaga lite så kanske det är det bästa tipset för att behålla sitt lugn...

Nä nu ska jag ta och gå och duscha, eventuellt proppa i mig lite mer piller och annat så jag känner mig frisk :) Dra iväg till senior center - hm undrar om jag får lov att jobba i köket när jag är förkyld?? åker dit så får dom väl kasta ut mig annars :) Efter det ska jag iväg och Vattna svärföräldrarnas blommor då dom är bortresta och sen hem igen! Massa tvätt att ta hand om idag igen också...Housewife ultra :D

Ha en fin Måndag (kväll)



2 kommentarer:

  1. enda tipset för att överleva kinkiga makar är att undvika dem;) jobba, sova, shoppa...gå med hunden...jobba lite till, fika med svärmor (som säkert sympatiserar stort) shoppa lite...

    SvaraRadera
  2. Aha...undvika dom säger du. Jag får väl försöka mig på det kanske...shoppa måste man ju ha pengar för att göra, för varmt att gå ut med hunden, inget jobb än så länge denna veckan, dessutom är jag sjuk! Svärmor är i Portland kommer inte hem förrän på torsdag...Jag sov i gästrummet i natt, så han inte kan klaga på att han inte sovit för jag snarkat i varje fall :D Snacka om att undvika!

    SvaraRadera