torsdag 30 augusti 2012

Torsdag och idag känner jag mig faktiskt bättre :D

Kan det verkligen vara så enkelt att några dagars vila är det som behövs?? Skumt!!! :D Ja ja mamma du hade kanske rätt då då!!!!

Sov hela natten utan avbrott för utsnytning av hjärndelar :D Vaknade och kände att huvudvärken är extremt minimerad :) Fortfarande lite tät och fick lite bonus hosta på köpet men vad gör det!! Nä det är en bra dag, man får inte vara för petig liksom :)

Idag ska jag ta det ganska lugnt på morgonen och förmiddagen...Klockan 14.30 ska jag hämta Svärföräldrar och farfar och sen vidare in till Denver för SWEA möte nr 1 för hösten - Ska bli trevligt! Ska försöks att ta det lugnt innan dess så jag inte blir sämre igen! Inget roligt alls att vara sjuk, hade ju planerat fönstertvätt m.m denna veckan! Tur det kommer en ny väldigt snart :D

Linda kom över igår på ett par hemmafru öl :D Det gör susen när man får pratat av sig med nån som förstår en så väl!! Vi babblade o babblade bland annat om makens grinighet och vad man ska göra åt det! Linda hade många bra idéer som jag ska fundera över!

När Brad kom hem så var han på mycket bättre humör...han hade med sig Pizza, take and bake stil ;) Vi satt och småpratade lite på utsidan innan vi gick in och bakade pizzorna! Ska avvakta och se om humöret håller i sig för då är det ju ganska så uppenbart att hans knäproblem fått honom helt under isen och det är det han har agerat ut - på mig :D Däremot så har ju Linda alldeles rätt, jag måste ju ändå få honom att förstå att han måste komunicera bättre och inte bara ta ut sina frustrationer utan att förklara varför!! Man kan ju liksom inte sitta på helspänn jämt o ständigt och undra vad problemet är! Tror faktiskt aldrig han har behövt att förklara sig för nån...inte lätt att börja nu :D Det där med att få gamla hundar att sitta ...Gäller nog oss båda dessutom! :D

Nä vi får börja chatta och skriva mail som hela vår relation byggdes på från början helt enkelt!!

Spännande fortsättning följer ;)

Nu ska jag sätta mig och skriva en inbjudan och sen påbörja min agenda inför mammas besök :) Kanske äta lite frukost också...Jäkla internet bråkar som skjutton - blir galen!!!!!! Måste nog inskaffa nytt - nån som har tips på bra och hyfsat prisvärt internet??

Ha en fin Torsdag (Kväll)


4 kommentarer:

  1. Svårt det där men humör! Jag fullkomligt AVSKYR nar andras dåliga humör går ut över och påverkar mig.. samtidigt vet jag att jag är likadan.. har väldigt svårt att vara på topp om jag faktiskt inte känner mig på topp. Både Casey och jag har fått öva på att prata med varandra och föööörklaaara varför vi (aka jag) är sura så respektive förstår. Jag över på att ha mer förståelse... men jag tycker att man iallafall bör få en förklaring!

    SvaraRadera
  2. Japp Du har förstått det hela Linnéa, jag blir frustrerad av att hans humör påverkar mitt så mycket - nog där det stora problemet ligger...Önskar jag kunde ignorera och bara skita i det :) Ska säga till Maken att det är dags att börja öva på att prata, bra idé :D Tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. Det där med kommunikation är inte helt lätt, särskilt när man pratar olika språk. Bokstavligt talat. Min pojkvän är fransk och vi missförstår varandra hela tiden. Sen är han expert på att avbryta mig mitt i en mening och sedan svara på det jag säger. Bara det att jag inte alls tänkt säga det han tror, haha. Sedan är ju män ett släkte i sig också ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, vad kul med lite fransk-svenskt perspektiv :) Uppenbarligen ett problem vart man än flyttat!!
      Jag blev helt exalterad när du sa att din avbryter mitt i meningar också! Jag trodde det var min man som var ett svin, kanske han bara är man??!!??::D:D:D:D:D Hahaha roligt att få din syn på det hela! Keep em coming!!! :)

      Radera