torsdag 9 augusti 2012

Torsdag morgon

Svalt och skönt i huset, kunde sova med öppna fönster i natt :D Man får passa på att vädra lite när det går...får stänga alla fönster inom kort och köra igång AC´n igen...Blä! Ska bli pissvarmt igen över 36 grader är standard denna sommaren -Inte trevligt alls! Väldigt skönt på kvällarna och mornarna dock :) Enligt weather.com så ska det vara över 33 grader i varje fall fram tills nästa Fredag då det ska gå ner under 30 för en dag :D Längtar!!!!!!!

Gårdagen....

Brad åkte iväg med sin pappa till Home Depot och hämtade upp resterande stenar, sen jobbade dom på här ute medans jag drog till Posten och sen till Walmart! Köpte lite mattor och annat kul :) Brad skulle spela golf på eftermiddagen så han fick snabbt dusha och ge sig av...Medans han golfade planterade jag min sista whiskey tunna, flyttade på växter från andra ställen i trädgården till tunnorna och efter det flyttade jag sten från ena sidan trädgården till den andra och fyllde upp runt tunnorna!  Jag var rätt slut efter det, det var ju en bastu där ute samtidigt som man anstränger sig! :D Så det blev en dusch efter det och en öl i skuggan...Brad och Kish kom hem vid strax före 8 och åt middag! Fried Rice på rester :D Blev riktigt jäkla gott :D

Kish stannade här över natten så vi spelade ett par omgångar "Golfballs in buckets" :D och gick sen o la oss ganska tidigt!

Sov riktigt gott i natt för första gången på länge...riktig luft måste vara orsaken!

Idag ska vi försöka få ordning på vår lilla stenlagda plats ute i trädgården, Brad och Rog fixade gångvägen igår och jag fick bort väterna som var tvungna att flyttas så bara att köra på idag! Jag måste jobba lite nu på morgonen innan vi sätter igång och sen har vi ju Damernas Fotbolls final kl 12.30 här ...den kan vi ju inte missa! Brad ska dessutom iväg på en liten Happy Hour i eftermiddag och jag tror att jag kör honom dit...behöver shoppa lite inför bröllopet på lördag, inser att min grå klänning nog är lite för kort utan tights under så får se om jag hittar nåt annat eller om jag kan hitta ett par tunnare tights att ha under....så medans han gottar sig så shoppar jag :D

Imorgon blir det jobb för oss båda, Brad har frukostmöte och sen bowling med jobbet på eftermiddagen, jag har seniorcenter...Efter seniorcenter får jag snabba mig hem och städa ur kontoret då Mike kommer över och ska hjälpa Brad sätta ihop sängen på kvällen!  Fullt ös!!!!!!!!!!!!!

Nä nu ska jag dricka upp mitt kaffe och försöka sätta fart med lite jobb :D

Ni får ha en härlig Torsdag (Kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar