måndag 27 januari 2014

Ja men då var det måndag igen...

Helgen gick väldigt fort fastän vi egentligen inte gjorde nåt...Jag spenderade 3 timmar med att fixa en ny telefon till mig och till svärmor, vi hade rätt trevligt när vi stod och väntade i en dryg timme innan vi fick hjälp :) När vi väl fick hjälp så var det världens trevligaste kille, så det var värt väntan! Samsung S4 blev det för oss båda! Men lördagen försvann kan man väl säga! Vädret var underbart så vi satt ute på altanen och gottade oss när jag kom hem...sen satte vi igång Le Firepit medans vi grillade en fläskfilé :) vi åt och sen hamnade vi framför tv:n och en film, Seven psychopats - Nja den var väl ingen höjdare :) Vi somnade tidigt och jag vaknade astidigt igår som belöning...5.20 gick jag upp! Söndags vila?!!?! Nåväl, det var helt ok ändå! Vi drog iväg på promenad och jag tvättade väl 5 maskiner tvätt, fixade pulled pork till middag, planerade matlagningen för veckan för Dr G. Sen tvingade jag Brad att kolla på Grammy´s vilket gjorde att han somnade :D Men jag hade en trevlig kväll framför massa bra musik i varje fall ;)

Ja det var väl ungefär så spännande helgen var, men nog välbehövligt med en lugn och ointressant helg!

Veckan blir lite hej o hå tror jag! Ska laga all mat här hemma denna veckan, får se hur det går!? Ska försöka vara disciplinerad, fördelen är att jag inte har så mycket Visiting Angels jobb så jag kan använda morgondagen till viss matlagning och hela onsdags eftermiddagen och Torsdag, så vore det inte för att dom måste äta varje dag så hade jag kunnat sprida ut det hur som helst :D
Idag ska jag göra en efterrätt, en sallad och kalkon köttbullar och även en frukost paj...Innan jag börjar med maten ska jag förbi Dr G och hämta lite mer saker och sen vidare till henne och bli kotknäckt!

Jag vaknade kl 4 i morse, japp ännu en gång blev jag väckt av menssmärtor från Hell...va fasen liksom!?!?! Fick gå upp o stoppa i mig piller innan jag la mig en sväng igen, kunde såklart inte somna om...

Snön som skulle komma igår kväll väntade snällt tills nu på morgonen,det är svinkallt och det snöar som bara den...ser inte fram emot att behöva gå ut alls idag och då måste jag iväg flera gånger och ut med deras hundar måste jag också...usch!

Ja ja bäst jag sätter fart, tänkte ha efterrätten färdig så jag kan ta med den nu på morgonen redan :)

Ha en fin Måndag (kväll) Nya telefonens bilder...ska nog lära mig den också :D















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar