torsdag 16 januari 2014

Torsdag och idag blir det bara Hundpromenix och matlagning...

Känns nästan som en lugn dag :D

Cooper är uppenbarligen tillbaks till sitt vanliga jag, har sprungit omkring och lekt i 1 timme nu och han har fortfarande inte fått nog :) Han fick gå utan mat i 24 timmar och sen fixade jag ris med buljong till honom till middag igår och i morse fick han ris, buljong med några köttbitar i och japp han verkar ha repat sig :)

Bode gillar inte all uppmärksamhet den lille skiten fått så han är extra kelig och lekfull han med - vem behöver gym när man har hundar som jag sagt förut :)

Gårdagen ja jösses...

Började med Grumpy´s:  som skulle ha ett bankkonto tömt och stängt sen över till en annan bank och sätta in pengarna där efter det skulle vi hinna handla och sen tillbaks och fixa frukost till Bob medans Dorothy duschade - efter det fick jag köra racerbil över till en ny dam: Brenda...Först körde jag ju vilse...har fortfarande inte fått grepp om att gator byter namn beroende på åt vilket håll man kör och efter ett visst landmärke - så 168th började med Baseline och CR2 innan jag såg 168 - så var en aning sen ( Faktiskt bara 10 minuter men ändå ) I vilket fall som helst så träffade jag en väldigt trevlig och rolig kvinna med vissa defekter efter en stroke och hjärtinfarkt - hon var smått galen helt enkelt :D Hon var från Oklahoma och i nästa vecka drar hon iväg hemåt, i bil med hennes trädgårs snubbes svärfar som chaffis :) Japp! Så igår skulle vi först till Ford och kolla hennes däck, tvätta bilen, tanka, till banken och posten och Target för färdkost shopping för henne, snubben och hundarna, sen var vi ju tvungna att stanna på McDonalds, hon behövde en glass och en stor Pommes till, ja Hundarna såklart :D - Japp några två timmar kände jag ju med en gång att det inte blir :) Nä det blev dryga 3 så var inte hemma förrän efter Brad :) Nån lunch hann jag ju inte med utan blev en granola bar! Jag kom på innebörden av att ha labels på sina inlägg, då denna kvinna påminde mig starkt om den där kvinnan jag körde omkring i Greeley med - smågalen med uppsagd kontakt med barn m.m Skrattade mycket och kändes rätt befriande med nån helt utan gränser - hon kom ju inte ihåg nåt över huvud taget, så listan var nödvändig att följa :) Ja ja, jag ska spendera fredag eftermiddag med henne också så hoppas på lite fler roliga saker!

På kvällen verkade Cooper piggare igen, men han fick ingen promenad utan jag fixade hans middag istället, han åt som han inte sett mat på typ 24 timmar :D Sen var han lekfull men fortfarande trött så vi kunde placera oss i soffan med 2 lugna hundar!

Idag ska jag iväg och hämta Leo för en lång promenad innan jag ska laga mat hos Dr G...bör inte ta allt för lång tid idag, ska göra "koldolmar" och Pulled pork Waffles - skinkköttet är i crockpoten redan så inte så mycket att göra med den utan bara våfflorna och tillbehören, sen ska jag göra 2 sallader - bör inte ta allt för lång tid som sagt! Skönt!

Fredagen bör jag ju vara hemma i hyfsad tid också så känns rätt ok även om det är fullt upp! Lördag måste vi verkligen trött aut våra hundar då dom ska få bo på hotell med oss i Colorado Springs - Kris o Charlottes bröllop, dom har också hundarna med så känns inte alls konstigt :)

Nä nu ska jag ta och äta lite frukost och invänta Andreás hemkomst så vi kan skypa lite :) Sen iväg!

Ha en fin Torsdag (kväll)



Japp alla Leksaker och saker han tror är leksaker utspridda överallt - He´s BACK!!! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar