onsdag 22 januari 2014

Onsdag och det känns som fredag...

men det är ju bara önsketänkande :)

Veckan känns som den vart jättelång även om Brad till o med var ledig en extra dag :) Helt galet! Ja ja, halva veckan gjord i varje fall :D

Idag är det dags för Grumpy´s och sen Dr G - får ju jobba lite varje dag för att inte stressa ihjäl mig :) Ska "bara" göra Pannbiff och potatismos idag och ta Leo på promenad, så ingen jättejobbig dag. Vilket är tur då jag måste hem och fixa MG filerna när jag är klar :) Igår ville inte uppkopplingen funka perfekt så vågade inte ens starta inläsningen - om det fastnar mitt i så kan det bli totalkaos i hela systemet och är man inte på plats så blir det ingen höjdare att försöka lösa :)

Gårdagens besök hos Galna Brenda var lika spännande som vanligt :) Jag fick packa ur bilen vi packade häromdagen killen som ska köra henne ska fixa dragkrok på hennes bil och hyra en släpkärra - så bilen behövde tömmas och sen får dom packa in allt i kärran istället - fördel för Brenda som genast började packa mer saker att ta med :) Så jag bar upp en massa pinaler från källaren...sen tömde vi kyl och skafferi, varpå hon ville jag skulle ta med allt hem...jag fick ju säga att Jättesnällt men det får jag inte! Men jag kan ta allt till en Foodbank, så tog med allt hem och gav det till Brad som har en foodbank han tar saker från skolan till! Två fulla kassar med saker, mestadels konserver och juicer och sånt som håller så kalas!

Efter Brenda så åkte jag direkt till King Soopers och handlade allt jag behövde för Swea Middagen - var hemma strax efter 15 och satte fart med det! Klar vid 19 snåret - så nu ska bara tillbehören fixas på plats imorgon kväll! Lysande! Får packa ner kastruller och annat i bilen ikväll så jag bara behöver hem och hämta maten innan jag drar iväg ner till den djupa Södern, Centennial :D

Nä nu ska jag ta ut det sista skräpet och sen gå o duscha och äta frukost - jobbigt värre! Hade önskat mig en dag i pyamasbyxor och fix idag men icke...

Snöa ska det göra ikväll också - inte så mycket, allt hamnade visst på östkusten denna gång, men några cm ska vi nog få :D

Ha en fin Onsdag ( kväll )







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar