torsdag 9 januari 2014

Känns som Måndag...

Men nä det är ju Torsdag, sicken tur :D






Igår åkte dom alla hem till Sverige igen, det känns väldigt tyst och konstigt att bara vara jag och Hundarna så här på morgonen igen - men i all ärlighets namn så är det rätt skönt :D Inte så att jag inte vill ha min familj nära och inte så att jag inte njutit av att ha dom här men det är rätt skönt att få ha huset tillbaks igen :) Det är så jobbigt att säga hejdå, men snart är jag hemma igen och innan dess så räknar jag med besök från Bästa Andréas i April :D Jag har det rätt bra jag!






Igår lyckades jag äntligen fatta beslut och tala om hur jag vill ha det framöver - Dr G vill jag ska jobba mer för dom och mindre för mina gamlingar - Så igår så talade jag om för båda mina chefer att efter den 1:a Februari - Jo Måndag Onsdag och Torsdag ska jag jobba för Dr G  och bara jobba Tisdag och Fredag för Visiting Angels - scheman får dom lösa! Kändes väldigt befriande och bra! Det är väldigt mycket roligare att jobba som Personlig assistent för Friska och pigga ynglingar än att tömma kiss pottor och hantera humörsvängningar hos de inte så friska gamla - fast i all ärlighets namn så skulle jag nog inte stå ut med att vara någons lyx PA utan att ha det andra jobbet. så blir perfekt detta :D Mycket jobb dock!! Har en hel del MG jobb som kommer nu i början på året också och det är ju skitkul så får prioriteras! Så Vänner om jag inte riktigt är ledig för massa kul så vet ni varför :) Har ju SWEA årsmötet att planera och fixa också, den 23:e ska det hållas - det bästa med det är att jag egentligen bara håller i mötet i nån halvtimme sen lämnar jag över till Nya styrelsen - YAY! Så nu i år blir det inga sena möten och långa bilfärder :D






Idag har jag i varje fall tagit ledigt, måste åka till banken och affären, insåg igår att vi inte hade några krossade tomater m.m - sakerna har liksom tagit slut under dom sista veckorna :D Hundmaten är också slut så måste åka till Petsmart. Ska dessutom tvätta typ 6 tvättar och försöka städa undan lite, fullt upp men skönt att få det avklarat!






Så vad har hänt sen sist???!! Ja vi åkte till Golden, det var en hal och snöig väg upp och snön föll hela tiden vi var där - men vackert var det! Stackars Brad var rätt trött på affärer vid det här laget så han var grinig hela dagen :) Burgarna blev Sloppy Joes då kylan var lite väl stark för att grilla :) Saints vann så det var ju en bra kväll i varje fall!


Söndagen så var det svinkallt och snön låg packad och ihop med Vinden så blev det omöjligt att åka till Co Springs så istället gjorde vi all shopping som skulle göras, jag tog mamma och Annkin och vi åkte runt :) Brad tog Karl och Jonte o Nattis på mini shopping och sen var dom hemma och gottade sig :) Brad började ju jobba i måndags så han fick ta en tidig kväll och ladda inför det...


Måndagen var det så kallt så naturligtvis blev Nattis ridlektion inställd igen - katastrof läge!!!!!!! Usch vad jag tyckte synd om henne - så vi började genast leta efter nåt kul för henne att göra medans vi andra åkte till Denver för en Downtown tur - Till slut hittade vi Akvariet, så Annkin och Natta släpptes av där medans jag, Karl och Jonte åkte lite inåt stan, hittade en perfekt gratis parkering och vandrade upp och ner för 16 street mall :) Tattered Cover och några kepsaffärer senare med promenad upp till Capitol och Civic Park, så fick vi ta Gratis bussen ner till bilen :) Plockade upp Annkin och Natta och åkte vidare hem med ett stopp på King Soopers!






Tisdagen spenderade vi i Boulder och sen middag hos Svärisarna! Boulder visade alla sina sidor så en väldigt bra utflykt, mysigt och alla verkade rätt nöjda! Jag körde Brad till Cheryl på morgonen så vi kunde ha hans bil, som Annkin fick köra :) Vi gjorde rätt bra ifrån oss med följebil systemet :D






Igår så hade vi ganska gott om tid innan alla skulle packas in i bilar med sitt bagage så en snabb sväng till Kmart, Ross och Albertson hem och lite lunch och en öl / vin i solen :) Konstigt att Colorado alltid visar sig från sin bästa sida när folk ska åka hem?!?!?! så var det dags att lämna alla på flygplatsen! Fick hjälp av Rog att köra alla! Allt gick vansinnigt smidigt på flygplatsen så kl 16 var dom på väg upp för bron till Säkerhetskontrollen....När jag kom hem så var jag sååå trött! Fixade lite disk och inväntade Brad, vi åt middag rätt sent och sen somnade vi på soffan i väntan på nyheterna :D






Idag blir det som sagt var bara tvätt, städ och handling! Imorgon blir det bara Grumpy´s jobb så det jag inte hinner idag får bli imorgon ;)








Ha en fantastisk Torsdag (kväll) Och till Familjen som just landat hemma i Sverige - Tack för ni kom och firade jul o nyår med oss :D Vi ses till sommaren :)










Lite bilder från den sista tiden : Nä det blev det inte - dom vägrar ladda upp sig så får lägga upp dom i morgon :D













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar