torsdag 23 januari 2014

Torsdag, väldigt glad att gårdagen försvann fort och snö fick vi :D

Snöar fortfarande och vi har nog fått närmre en decimeter :) hoppas verkligen att prognosen stämmer och snön kommer smälta bort till ikväll - Inte så kul att köra till o Från Centennial i sånt här väder! Får ta Tollroad så kommer jag dit snabbare får väl kosta på SWEA 12 dollar en sista gång :D

Gårdagen - Ja Fy vilken dag det blev!!!!!

Startade med att åka till Grumpy´s som hade lite ärenden, jag och Bob skulle åka en snabbis till King Soopers, sen ner och tanka bilen och tvätta den och vidare till posten för att köpa frimärken! Ja men visst, King Soopers gick smidigt och tankningen lika så - fick inget kvitto från maskinen så meckade lite där innan jag skulle gå in och be om det...då hör jag OH MY GOD OH MY GOD OH MY GOD....Jag hinner vända mig om och BANG en bil rullar rätt in i Bobs bil, jag var sisådär 1 meter ifrån att hamna i mellan!!! En tjej springer runt som en yr höna och jag vet inte, antar hon försökte hoppa in i sin bil för att stoppa den :) Hon gick ur bilen utan att sätta den i Parkering så den fortsatte såklart att rulla - hennes 1 åring satt i baksätet...I vilket fall som helst så var Bobs bumper helt försörd, hon körde en monster stor Ford explorer så behövdes inte mycket för att göra skada! Bob satt ju i bilen fastspänd tack o lov och verkade inte fått några skador, inte barnet i bilen heller så egentligen Ingen fara skedd! Men jag var ju tvungen att lämna mina uppgifter och Bobs, sen ringa försäkringsbolaget och anmäla skadan - så mina två timmar blev 3 varav en gratis såklart!

Väl därifrån Så racade jag iväg till Dr G, hade ju planer på att hinna hem till ca 15 så jag kunde fått fixat MG filen! Väl där hade hon och Dr P packat ihop en låda med matlagningsgrejer och en kylväska med kött och annat som jag skulle ta hem...då kommer jag på den lysande idén att ja men jag åker hem med allt och tar med Leo så han kan vara i huset i nån timme för att vänja sig! Kalas! Väl här så funkade inte min garagedörr så jag tog Leo in via bakgrinden då jag inte ville hundarna skulle smita ut! Jättebra ide´- hundarna betedde sig väl hyfsat, Leo var nervös, Cooper jätteglad och Bode skitsur :) Men det funkade ända tills Leo ville gå in och upptäcka - det gillade inte Bode alls och talade om på sitt ilsknaste sätt att där hade han inte att göra, Leo började gnälla och var inte alls glad längre! Så jag bestämde mig för att smyga upp dörren till garaget så jag kunde stänga garagedörren - Där smet Cooper först, sen Leo och sen Bode - Cooper sprang rätt över gatan, Leo sprang ut på vägen och ner för gatan, Bode efter Leo jag efter båda! Fick helt enkelt strunta i Cooper var ju tvungen att få tag på Leo!! 4 stora skräpbilar kom i full fart ner för gatan så jag fick leka mänsklig sköld och sprang Ja Jag sprang, gatan ner efter och skrek samtidigt både efter Leo och Bode!!! Leo sprang fram till ett hus och upp på deras veranda och vägrade gå! Jag fick tag i halsbandet som han utan problem slingrade sig ur - plan B, spände halsbandet rätt hårt, stoppade en kille på vägen som var på väg och hämta sitt barn i skolan, bad honom springa ner till skräpbilen och fråga om dom hade nåt snöre eller så...det hade dom!! Tack o lov så lekte Bode hundpolis och såg till att Leo inte kom ut från verandan innan jag fått på detta lilla mini koppel!!! Så jag promenerar snabbt ner mot vår gata Leo i koppel, Bode lös men han gick snällt framför oss - med skräck i halsen och undrade var Cooper var!!! Vi svängde in på vår gata och jag försökte med ett Cooper och vips så kommer Cooper springande från grannens hus glad och lugn - han hade inte gått nånstans - PUH!!!!!!!!!!! Men efter detta så kände ju jag att ångesten var hög och jag hade ingen alls lust att försöka få hundar på gott humör! Fördelen var att Bode var inte så aggro mot Leo längre, men Leo var lika skräckslagen fortfarande! jag fick stängt garagedörren och öppnat bildörren så Leo kunde hoppa in, men nä det tyckte inte bode var nån alls bra idé utan han hoppade in och morrade så fort Leo kom nära! Till slut fick jag lockat ut Bode med en godis :D Och stängde dörren till garaget så Leo kunde hoppa in - men nä Leo hade kurat ihop sig i hörnet på garaget och ville inte gå nånstans! Till slut fick jag in honom i bilen och kunde dra iväg hem till Dr G igen! Fixade Pannbiff och Potatismos innan jag städade undan och drog hemåt vid 17 tiden! Ja nåt 15 blev det inte och helt slut var jag så förlåt MG men så fort kl är 17 hemma i Sverige så försöker jag få in filerna :) Sen ska jag ju iväg till Dr G igen innan jag ska vidare till Centennial och ha möte hela kvällen! Är väl möjligtvis hemma vid midnatt!

Förhoppningsvis kan Dr G komma förbi med Leo en sväng hit idag, tänker att det nog är bättre om hon är med en sväng i varje fall! Kanske Leo inte är lika skraj och kanske Bode inte är lika aggro - vi får väl se!

Imorgon ska jag jobba grumpy´s och sen hem till Dr G och fixa pizza - kan förhoppningsvis få en lugn och behaglig fredag kväll och helg efter allt detta!!!

Som sagt denna veckan kan inte ta slut snabbt nog!!!!!!!!!!

Ha en fin Torsdag ( kväll )


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar