tisdag 28 januari 2014

Tisdag och det är kallllllt och soligt :D

-18 C var det när jag gick upp nu är det -15 - men solen skiner och snön glimmar så vackert :) Tycker om vinter när den är sån :)

Idag har jag massor av grejer att göra, ska fixa en måltid till Dr G, ska egentligen träffa henne i hundparken men tror jag får skippa det, måste få ordning på alla Swea grejer och åka o handla, fixa mat till oss och henne, planera och beställa nästa veckas saker från door to door organics - japp det är där de flesta av hennes matvaror kommer ifrån och som nu är mitt ansvar, ta mina hundar på en lång promenad, det är min nya plan för lediga förmiddagar, lång prommis! Förstår helt plötsligt inte hur jag ska hinna med :D

Löser sig...Redan gjort 1/3 del av det jag kände jag var tvungen att göra :)

Gårdagen var min första dag med att kocka här hemma istället för på plats...det gick bra och var rätt skönt att ha mina egna saker och filura lite så som jag vill... men lite besvärligare att springa upp o ner för trappor varje gång jag behövde nåt, får komma på en bättre plan där...Typ gå ner och shoppa för varje måltid ;) I vilket fall som helst så var gårdagen rätt fram o tillbaks som det var, började dagen med att göra en ost och ägg paj, sen åkte jag till Dr G och lämnade den, hämtade mer matvaror och en pärm hon gjort till mig...snabbt därifrån till kontoret och blev kotknäckt :) Sen snabbt hem igen och började fixa med mat, pot de chocolate creme med blåbär, kalkon köttbullar m ris, spenat sallad med ägg och bacon innan jag var klar med uppstädning så var kl 15 och jag fick dra iväg i snöovädret och lämna av maten, plockade upp Leo som var exalterad för en promenad...men efter vi gått 300m kanske så vägrade han fortsätta :D Vinden var iskall och han fick snön rätt i ögonen ( jo det fick jag med ) så vi vände :) Jag åkte hemåt via Walmart och mötte Brad i dörren...han hade ont i ryggen så jag fick helt enkelt gå på promenad nr 2 också :) Sen fixade jag köttfärspaj och vi kollade på lite Alaska the last Frontier, Brad somnade så jag kollade färdigt själv och sen såg jag förra veckans avsnitt av CSI, sen lite nyheter innan jag somnade på soffan jag med :D Vaknade vid 1.30 i natt och gick upp o la mig i sängen....

Japp så spännande var livet igår, nu ska jag sätta fart med min lediga dag som jag ska utnyttja till massa frivillig jobb :)

Ha en fin fin Tisdag (kväll)


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar