fredag 24 januari 2014

TGIF - Ja verkligen :D

Har aldrig längtat så mycket efter en helg tror jag :D

Jag är helt slut, sicken vecka men jag känner jag fått gjort allt jag behövde, SWEA mötet är över jag är numera icke styrelsemedlem - Wohooooo!!! Fin blomma och ett IKEA presentkort fick jag som tack också!!! Trevligt! Jag är ju fortfarande medlemsansvarig och på nåt konstigt vänster lyckades jag bli ansvarig ihop med Anna H för Julmarknaden - det var ju inte riktigt vad jag tänkt mig förstås :D Ja ja, vi vill ju ha en Julmarknad och utan ansvariga så blir det inget så - ger det ett försök! Men som jag sa igår, jag tror inte på mjukis varianten, utvecklad för kvinnor, ska det bli en julmarknad så ska ta mig fan alla som har möjlighet hjälpa till!!!!!! Får vi inte hjälpen vi behöver så skiter vi i det, har en känsla av att Anna kommer ha likvärdig attityd!

I vilket fall som helst så inga mer långa sena möten i varje fall!

Annars igår så lyckades jag få läst in MG filerna äntligen!!! Puh! Jag sorterade in alla Dr G´s saker i frys och hyllor. lekte med hundar i snön i timmar och sen drog jag iväg och lagade mat - var hemma vid 16 tiden så fick mig ca 40 minuter att relaxa innan jag åkte iväg och hämtade Linnéa och vidare till Mötet! Jag fick köra hem själv då det blev ett spännande avslut på mötet igår, Neda kände av värkar redan när hon kom och under kvällens lopp blev dom starkare, så hon vågade inte köra själv, så Lina körde hem Neda och Linnéa fick köra hem hennes bil :D Så En liten SWEA bebis bör det ju dyka upp under dagen :D Tycker nog att mellannamnet bör bli Swen eller, det är ju en pojk så Swea funkar ju inte :) Tror vi alla var rätt glada att vi inte behövde förlösa Neda på plats :D Min bilresa till och från mötet var den bästa jag nånsin haft via I25 - jag hade ju funderingar på att ta Tollroad, men sällskapet av Linnéa kändes som det var värt lite kö...men ta mig sjutton vi tog oss till Margaretas klubblokal på ett kick från Linnéa...Hem tog mig exakt 43 minuter - helt fantastiskt! Jag var hemma kl 23.15 sen kunde jag ju naturligtvis inte gå o lägga mig med en gång utan satt och kollade Fb, satte igång en diskmaskin och filurade i nån timme - sen däckade jag fort! Bode bestämde sig för att han skulle ligga på mig hela natten, så han alternerade mellan att ha huvudet på mina ben och tassarna där...han var varm o go i ett kallt sovrum, men jag känner mig lite stel idag :D

Idag ska jag till Grumpy´s, bara hoppas Bob fortfarande är ok efter vår lilla incident, kan tänka mig han skaffat sig några krämpor sen sist ;) Sen hem och äta lunch och invänta leverans från Dr G´s Ekologiska hemleverans bolag...innan jag ska till Dr G och fixa kvällens måltid, Pizza! Tar bara nån timme att fixa så bör vara hemma rätt tidigt :D

Ser fram emot en eftermiddag i solen med en god öl :D Snön ligger fortfarande vit och det är riktigt kallt men som ni vet så värmer solen rätt gott här på höjden :D Åh vad jag ser fram emot denna helgen :)

Ha en underbar Fredag (kväll)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar