fredag 10 februari 2012

Fredag och Kallare igen :D -10C just nu....

Men det är fredag :D Solen skiner, snön ligger - jag klagar inte :D

Det är skönt med en fredag när man jobbat i veckan...känns helt annorlunda :) Härligt!!

Idag ser jag fram emot en dag med bara några timmars jobb nu på morgonen sen ska jag skypemysa med min bästa Andreas där hemma :D Vi ska "träffas" kl 19 hemma i sverige för en vanlig fredagsträff med en bit mat och massa öl :D So what att klockan bara är 11 här...Beer o clock är internationellt :D Har längtat hela veckan så det ska bli jättekul! Andreas och Fredrik är nog dom jag saknar mest - finns andra jag saknar oerhört också - men just för att vi vanligtvis träffats nån gång i veckan och bara umgåtts över lite mat och några öl, det där enkla som inte existerar här borta - Med Fredrik har vi ju sporten också...åh vad jag saknar mina hockeykvällar :) Fast å andra sidan så pratade jag med goaste Lisa igår - vårt umgänge dom sista åren har varit nästan lika frekvent som i tidigare tonåren :D Underbart, och nu när hennes mage växer o lilla bebben är på väg så vill jag ju vara hemma och med där också, plus att hon fixar mitt hår och jag ser ut som fan just nu!!! Så Lisa får hänga med där i saknaden också...sen har vi ju Malin och Frida...fast nu när jag börjar tänka på det...så saknar jag nog alla lika mycket - alla har sin plats och sin orsak för saknad...tänk bara på systersonen, inne på sin andra tjej och uppenbarligen äckligt kär...han skriver massa söt sliskiga komentare på facebook...åh älskling jag saknar dig så :D Sorry Jonte men va fan du får skylla dig själv, du skriver ju öppet :D Det är väldigt sött och jag vill ju vara hemma och få va med på detta...eller systerdottern som precis fick sin första tävlings rosett med sin ponny och skaffat sig en riktig bästis....det händer ju så himla mycket och själv sitter man här i förorts helvetet med knappt nåt roligt som händer nån gång!!!  Nä det är en jäkla tur man bokat biljett hem, Brad kommer få dra med mig tillbaks hit skrikandes och sparkandes :D Vad som är ännu mera tur är att min syster kommer snart!!! :D

Nån frågade mig häromdagen vad som var det bästa här och vad som var bättre här än hemma?? Jag kunde inte komma på nåt annat än Brad & Bode och all sol :) Men det är ju inte riktigt sant....min nya familj här borta är fantastisk...när våren kommer så har vi ju alla utomhusaktiviteter - så finns nog många saker som är bättre här, kanske....eventuellt :D:D

Vill bara påpeka att jag inte har en ny depression utan känner mig glad när jag skriver om alla jag saknar så oroa sig icke :D

Nä men dagen kommer bli en bra dag i varje fall :)

Gårdagen var skum...försökte börja fixa med siffror men det ville inte min hund :D Han sprang och hämtade sin boll ( det gör han aldrig ) och började klättra på mig som värsta 3-åriga barnet...Lisa förklarade för mig att hundar har sin trotsålder vid 2 så han följer väl normen :D Jag fick ge mig och ändra min plan för dagen...slängde på mig kläder och packade in oss i bilen och åkte till en park....blev ingen hundpark men väl en "sjö" man kan gå runt och där brukar det finnas gott om hundar att leka med :) Det gjorde det igår med!! Så vi promenerade runt halva sjön och träffade en hund som Bode kunde leka med i ca 10 minuter...sen fortsatte vi promenaden tillbaks till bilen...han var nöjd och hoppade in o la sig! Vi åkte till total Beverage för att fylla upp öl kylen :) han sov gott i bilen under tiden jag sprang in!! Åkte hem och han var fortfarande smått galen så fick leka lite innan jag kunde börja jobba igen...men då ficka jag ju prata med lisa och vips så var klockan över 15 :D Jag hann jobba nån timme på morgonen och ca 2 på eftermiddagen så får väl vara nöjd :D Hittade ett sätt att få ut en fil som jag ville ha den så nu ska jag bara lägga in lite nya siffror på kanske 20 artiklar och sen testköra in den i testprogramet och se vad som händer :D Funkar det så jäklar :D Då blir mina ca 40 timmar av manuellt arbete helt plötsligt kanske bara 10 timmar !! Synd för plånboken men gott för själen och för MG såklart:D

Jag gjorde grekiska färsbiffar ( utan det grekiska - fetaosten ) med ris och Tzatsiki och en tomat chili sås igår - det blev fantastiskt bra ( - Tinas Nordströms recept :) Jag modifierade tomatchilisåsen en aning, alldeles för mycket ketchup, använde mer tomat och mer chili istället plus att jag gjorde ris till istället för pitabröd - blev jättebra!!! Recept.nu är en jättebra sida - rekomenderas varmt!!!! Gott med nåt helt annorlunda ibland!!

Så där var min dag...Hur var din?? :D

Nu ska jag sätta fart så jag kan vara redo när klockans slår Beer o Clock :D

Ha en fantastisk Fredag och helg <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar