måndag 27 februari 2012

Måndag :)

Min hund tror det är helg :) Han är en sån rutinhund så det går inte att ändra saker hur som helst! :D När Brad är borta så är det helg helt enkelt! Brad går ju vanligtvis upp vid 5 snåret, hämtar tidningen, äter frukost...sen tar han Bode på promenad innan han får sin mat :D På helger när Brad alltid går upp senare än mig så är det mat som gäller omgående och en promenad flera timmar senare :D Han äter och går o lägger sig och sover igen :D Så idag har vi helg på en måndag :) Gör ju ingenting men att han är så fast i vem som gör vad och när är ju lite skumt..... Måste ta promenaden innan 9 idag i varje fall...för jag ska ju iväg och bli tränad i min nya frivilligtjänst på Senior Centrat...ska vara där 10.30...så nu kaffe och blogg, sen promenad hem och en dusch och iväg :) ska bli riktigt kul!! Jag och Bode kör hundparken i eftermiddag sen igen, han har fått så många kompisar där nu så han springer av sig med dom och jag har trevligt sällskap! En gubbe som jag träffade första gången när Susanna var här...Bob även kallad the Mayor :) och jag gick runt hundparken 3 varv ihop igår, jag gick 2 själv innan han kom :) Så himla trevligt och Bode älskar det!! Perfekt inför sommaren när Svärföräldrarna får vara hundvakt när vi är hemma i Sverige!! tar dom 5 minuter dit och så vet dom att han har kul!!!

Gårdagen annars...Hade en trevlig lunch med farfar på Gala Gardens, kom hem och tog det lugnt i nån timme innan vi åkte till hundparken :D Sen spenderade vi resten av kvällen spoonandes på soffan med Oscars grejer :D Ganska kul, speciellt när man spelat in och man börjar titta minst en halvtimme efter det börjat så man kan spola förbi trista grejer och reklamen :) Var en ganska slapp dag förutom den dryga timmen i hundparken då :D

Idag när jag kommer hem måste jag jobba nån timme eller två och sen fixa med farfars foton! Imorgon kommer han hit och vi ska gå igenom och ladda upp favoriterna på hans nya Digitala fotoram...mycket att pilla med så bäst att ha det mesta gjort innan han kommer :) Sen på kvällen imorgon är det dags att hämta hem min kära man :) Bra när man är borta ifrån varandra några dagar då och då, längtar nästan redan :D Fast ikväll ska jag njuta av mina tv shower då längtar jag inte :D:D:D Erik ville egentligen att vi ska kolla Ice Age 1-3 idag men njae jag tänker nog vara lite självisk och njuta av mina få dagar av ensamhet, måste få färdigt bilderna och hinna jobba lite också som sagt så blir lite tight med tid!! Söndag kan vara en bra dag kanske!! Vi ska ha Svenskmiddag här på lördag så det går ju inte!! Brad lottade ut en köttbullemiddag på DECA konferensen i höstas och nu äntligen har vi hittat ett datum så det blir att rulla köttbullar till en förbannelse igen :D Ska bli riktigt roligt, dom 4 som kommer är riktigt härliga så det ser jag fram emot :D

Nä om jag skulle ta och fylla på mitt kaffe och sen sätta på mig lite promenad kläder och ta Bode på sin promenix...blir nog bra det!!

Och efter dagen är slut idag så är det bara en vecka kvar tills min älskade syster kommer!!! Längtar ihjäl mig :D:D:D:D

Ha en härlig Måndag (kväll)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar