onsdag 22 februari 2012

Onsdag blåser men det är varmt - Vår?!?!?!?!

Tja ska visst snöa imorgon igen men det känns lite vår :)

Gårdagen var inte helt fy skam...spenderade hela förmiddagen med att göra hemmagjord salsa av olika styrka :) Har gjort färsk salsa för att använda direkt förut, med några få tomater och chilis med mera....igår gjorde jag salsa på ca 13 gigantiska tomater :D:D Inget jag kan rekomendera att göra med färska tomater!!! Med krossade tomater inga problem!!! Men när man gör det från färska så ska man först hacka alla ingredienser smått ( tack o lov för min nya Ninja ) sen ska tomaterna antingen skållas i ugn eller i kokande vatten så man kan dra av skinnet, inget kul med stora tomater med tjockt skinn, sen ska tomaterna skäras i bitar efter att fröna har tagits ur...man kan ju mixa med mixer men då får man ju inga chunks i salsan - jag gjorde 25% i mixen 75 % skar jag ..... Sen har man ju problemet när man vill ha olika sytrka på det hela...man får göra en grundbas som mild och ta ur den först, sen får man lägga till mer chili, jalapeños och kryddor för den medium...ta ur det innan man gör den starka med ännu mera av alla ovan nämnda grejer:D För att inte snacka om all disk det blir!! Man får ju liksom lägga alla ingredienser i varsinn skål så man kan ta lite i taget - fyllde diskmaskinen och hela diskäbnken med handdisk!! Sen har vi ju det jobbigaste av allt, man måste ju provsmaka - den milda är ju ok, sen kommer man till medium också ganska ok men när man väl har gjort det så känner man knappt vad den starka smakar - bedövad i munnen :D Enligt svärmor och Maken så var både medium och Hot goda så får tro på dom :) Blev hela 7 burkar 3 starka, 1 megastark, 1 medium/stark och 2 medium / mild :) Bra dagsverke och händerna sved bara lite grann :D

Efter att jag var klar med Salsorna och hade diskat upp så packade jag in resterande tomater och 1 burk av varje med till Sävrmor, lämnade av Bode där så brad kunde plocka upp honom när han var klar med frisören och bytande av vindrutetorkare :) Stannade en liten stund och drog sen iväg till mitt Swea möte!!

Nu hade jag ju kanske 6 minuter extra bilfärd med jag åkte ifrån Brighton ca 17.10 och var framme hos Camilla 18.20 - en bra dag utan trafik och vägarbeten 40-45 minuter men ska man vara framme 18.30 så måste man åka genom rusningstrafiken - inte mycket att välja på...Tur är det att bara är sådär 50% av sweorna i styrelsen som bor Söder om stan :D Hem gick mycket bättre ca 45 minuter så var hemma vid 22.40 - Gick o la mig ganska omgående!! Mötet var väldigt trevlig i varje fall, blev många skratt och Camilla hade fixat god laxmiddag :) Ser fram emot nästa möte hos Petra!!!

Idag ska här jobbas, men jag vet inte om Jason vår byggare kommer och fixar det sista idag eller inte så känner mig lite vilsen...ska jag flytta undan allt på diskbänken eller börja jobba...väldigt tuffa beslut har jag :D Kansk ska börja med frukost??! :D

Blir nog bra! Ha en underbar Onsdag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar