tisdag 28 februari 2012

Tisdag :D

Bara en vecka kvar tills min syster kommer :D Längtar så jag spricker!! :D Och så kommer ju Brad hem ikväll också ;)

Igår så blåste det full storm här igen...just nu verkar det lugnt men dom säger det ska bli ännu värre idag så tror jag får packa på mig kläder och tvinga ut min latmaskhund innan det är försent :) Han sover gott just nu så låter han vara en liten stund till - imorgon så får han ju ge sig ut kl 5.30 på morgonen igen så han kan väl få ha lite helg idag också :D

Gårdagen var en snabbt avklarad dag...jag åkte till Senior centrat vid 10 jobbade på och var hemma vid 13.30 eller nåt sånt :) Det var riktigt kul faktiskt! Stå o sleva mat och skära upp bröd för 55 gamlingar är ju inte så himla svårt :) Jag jobbar ihop med sharon som bor på samma gata som Kathy o Rog...himla trevlig kvinna! Vi hade riktigt kul där i köket :) Alla känner ju då igen namnet Peer så frågor är det många :) På detta nya senior center så finns ett rum döpt efter farfar - the Peer room :) Flaggstången utanför är donerad av Peer familjen och ja alla känner familjen Peer helt enkelt :) Kändes i varje fall riktigt roligt att göra något vettigt på en schemlagd tid så tillbaks nästa måndag igen :) Körde ifrån Senior Center och tyckte min sidospegel verkade lite konstig...Aha där har vi problemet med stället...en massa gamlingar som kör alldeles för stora bilar och inte märker när dom kör på nån....frivilligarbet som kostar pengar helt enkelt!! Inga plåtskador utan dom måste bara kört på spegeln när dom svängde in och parkerade...Vet inte riktigt om jag ska säga till eller inte???!! Parkeringsskada kan ju ha hänt vart som helst liksom...tror inte försäkringen är värd att använda ändå....Stackar gamling som måste köra bil för att ta sig till stället.....Får fråga Brad ikväll vad han tycker :) En liten spricka i spegeln annars är det bara plsten som fått stryk....Ja ja inte hela världen!

Efter senior center så åkte jag hem och förberedde farfars foton för vår dejt idag!! vi ska fylla hans digitala ram med foton, hade tänkt jobba med min excelfil men det hanns liksom inte med :) Imorgon.... Jag var i valet o kvalet om jag bara skulle ta Bode på en promenad runt området då det blåste som fasen men det slutade med att jag åkte till hundparken igen istället :) Blåste som skjutton men det var massa hundar där och bode hade jätteroligt så det var nog ett bra beslut :) Han var avslappnad och bäddade ner sig själv på soffan :D Han bäddadde verkligen ner sig själv, såg förbannat roligt ut....   

Vi kollade på the Voice och sen 3 avsnitt av Greys Anatomy :) Härligt!!

Idag ska jag ta Bode på sin poromenad här snart, sen göra iordning för farfar som kommer vid 12...han ska få lite lunch innan vi börjar fixa med hans ram...han har lovat att sätta upp mina gardinomtag i köket också efterssom Brad aldrig får tummen ur :D Beroende på när farfar går så ska jag antingen jobba lite eller så är det dags för Bodes eftermiddags promenix och sen dags att hämta Brad :) Så var den dagen slut!! Resten av veckan måste bli mer effektiv...Annkin kommer om en vecka och då blir det inget jobbat på 2 veckor sen!!

Nä nu får jag ta och sätta lite fart här! Tiden bara rusar iväg!!

Ha en härlig Tisdag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar