måndag 13 februari 2012

Några minusgrader idag bara....

Solen skiner dessutom så riktigt skönt!!

Idag ska här jobbas med Excelfiler och tvättas lite :) Och sen i eftermiddag ska vi till Kathy & Rog på middag! Tänkte ta Bode till Hundparken på vägen dit så det blir perfekt!! Inte så spännande men inte helt fel heller!!

Gårdagen var en riktig Skitdag :) Jag vaknade på gott humör, pigg och utvilad, redo för dagen tills Brad kom upp :D Han gör sig lite te och börjar läsa tidningen...jag går ner och fyller på mtt kaffe efter en ganska bra stund ( man måste ju få vara ifred en stund när man precis gått upp, det vet ju jag bättre än nån ) Så frågar jag glatt: Så vad känner du för att göra idag nu ( vi hade pratat om att åka nånstans med Bode eventuellt, beroende på vädret ) ?? Svar ( inte på ett så där trevligt sätt utan mer tyket ) Jo Jag ska läsa tidningen ett tag....inget mer...Öh ok, jaha men då går jag väl upp och skriver lite email då - inget svar!!! Att en sån komentar kan förstöra en hel dag??!! Jag kände mig smått nedstämd hela dagen efter det! Sen var han tyst hela dagen efter dessutom, svarade på tilltal men inget mer....jag fattade ingenting?! Jag hade en jäkla huvudvärk under senare delen av dagen och sa väl nåt om det framåt eftermiddagen...Varpå han säger: Ja du har verkat lite nere hela dan???!! Jaha men då så,  då var det ju jag som var knasig igen då ja.....Snacka om att inte ha nån som helst självinsikt!!! Dessa män!!!!!!! :)

Igår gick i varje fall ut på: Brad plockade i källaren medans jag åkte och köpte massa mer plastbackar, jag köpte även en billig liten hurts i plast som jag kan få undan mina papper i uppe på kontoret! Jag kom hem, bar ner backarna som han bett mig att köpa och han säger - så många behöver vi inte...Nähä men varför sa du inte hur många du behövde då då?! Jag köpte lika många som han hade papplådor i källaren efterssom det var det han ville ha dom till, flytta över till plast så det inte skulle bli förstört i "krypkällaren" Han ville inte packa om helt plötsligt...men att ringa o säga det tänkte han ju inte på...men klaga över hur många jag köpt var inga problem :D Jag frågade om han behövde hjälp - Nej! Nähä så jag gick upp till kontoret och gjorde i ordning så vi kan ställa upp vår nya Loft säng som vi ska köpa av Linda o Mike och fixade här uppe istället!  Sen skulle han åka iväg och slänga massa grejer i återvinningen här borta...behöver du hjälp - Nej! Nähä ok :)
Han kommer tillbaks och går och duschar, då är humöret lite bättre igen...tror det var efter det som huvudvärks grejen kom på tal med närmare eftertanke...Sen skulle han laga mat, Hamsteak på grillen, med ananas och paprika - plus ris till! Han använde vår nya riskokare för första gången - 2 cups tar ca 35 minuter så enkelt är det men nä då blev det ett jävla tjat om varför den inte pep och hur lång tid ska den ta egentligen - vid det här laget hade jag liksom gett upp om en trevlig dag så jag säger bara lugnt, att den säger till när det är 15 minuter kvar, perfekt timing att slänga på en hamsteak på grillen...och tycker du nu att den nya riskokaren är så kass ( den är grym men man måste göra 2 cups vilket är perfekt då jag äter lunch hemma varje dag ), varför använde du inte din gamla som du vägrar göra dig av med???!!  Nä - Han har minsann aldrig gjort så mycket ris som jag gör, nä men det blir ju aldrig något över heller...

Så så trevlig var min dag med PMS Mannen :D Kände jag fick skriva av mig nu så jag kan släppa det sen :) Han går ju uppenbarligen omkring och grubblar på något igen...går säkert över om en dag eller två :D:D:D

Så ni som klagat över för dåligt med klagomål  och gnäll i bloggen ett tag : Varsågoda :D

Jag ska nu slänga i en tvätt och sen börja pilla med filer :)

Ha en fantastisk Måndag och en ny vecka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar