söndag 26 februari 2012

Söndag, vinden viner men solen skiner såklart :D

Inte så farligt ont i huvudet idag faktiskt...känner mig lite sliten men det är ju helt normalt efter en trevlig kväll med tjejerna :)

Hade handlat grejer för att göra asiatisk mat...kom aldrig så långt :D vi värmde upp min kycklingpasta från häromdagen istället...babbel babbel babbel...ville inte ställa mig o laga mat för det var så trevligt :D Kycklingen gick alldeles utmärkt den också :)

Gårdagen var helt fantastisk, det blåste lite men temperaturen kom upp till 17 grader...jag och Brad tog Bode på långpromenad, jag fick ta av mig för det var för varmt :) Vi kom hem och jag plockade upp hundbajs till en förbannelse här ute :D Äntligen var snön borta och det hade torkat så det gick...Brad packade under tiden :) vi tog en öl på altanen innan vi gjorde lite lunch! Sen var det dags att köra honom till skolan! Stannade till hos Linda på vägen hem...hon var sugen på sällskap över en öl efter en heldag hemma med sjuka Oskar :) Det var där det felade...hann inte riktigt med att förbereda maten som jag tänkt utan fick hoppa in i en dusch och göra mig i ordning istället! Isabell kom vid 17 jag var hemma 16.15 :D Ja ja kycklingen funkade alldeles utmärkt den också...spädde på med lite extra grädde och kryddor och värmde i pannan ....

Kvällen var en riktig höjdare, så härligt att jag har lite tjejkompisar här borta...hade varit katastrof annars :D hälften svenska hälften inhemska - bra blandning...Linda kom över lite senare när Oskar somnat så det blev helt perfekt! Isabell sov över med sina små taxar och jag och Bode hade hela sängen för oss själva :D Funkar definitivt med oss två...jobbigare när Brad ska vara med och trängas också :D Vi får köpa King size nästa gång :D:D Bara så hunden får plats hihihihi :) Vi sov gott tills klockan var 7 då hade Isabell åkt redan och Bode var hungrig...vi gick upp och la oss igen...somnade nästan om till o med men gick upp vid strax efter 8 igen...bode gick inte upp med mig han vill sova :D så här såg Vi och han ut vid midnatt igår :





Just nu försöker jag bestämma mig för om jag ska ta Bode på promenad i stormen eller om jag ska ta honom till hndparken?? Stackars hund är ju helt slut efter gårdagen...så kanske till o med att jag låter honom vara nu och tar honom sen  när jag kommer hem från lunch med Farfar??? Han vill ju inte, han bara ligger på sin stol och njuter....:D Tänk om hundar kunde tala!! Rätt ofta på helgerna så tar vi honom bara på en längre promenad så ja vad ska jag göra...Kanske tar honom runt området bara nu...en 20 minuters promenix och till hundparken i eftermiddag?? Så får det nog bli :) Tack för hjälpen med det beslutet :D

Nu dags att ta tag i mig själv...fylla på kaffet och sen slänga på mig lite vindskyddande kläder och ta Bode på sin mini prommis innan dusch och göra mig redo för farfar :)

Ha en härlig Söndag ( kväll )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar