torsdag 7 juni 2012

"Hemma" i Lerum igen

Vi kom hem vid 17.30 tiden igår efter ett par riktigt härliga dagar i Macclesfield, Manchester England :) Macclesfield vinner i vad som var bäst!! Riktig engelsk finare förort med massa Village Pubs - vilket var mitt enda önskemål :D Lindsey frågade om det var nåt speciellt vi ville göra och se: Jag vill gå på en riktigt village pub - det fick jag och inte bara en :) Fantastiskt! Vädret var så där perfekt engelskt också, ganska grått, lite regnskurar och småkallt och allt var jätte jätte grönt :D Vi spenderade första kvällen med en liten pubrunda i själva Macclesfield, det var ju helgdag dagen efter ( Drottningens 60 års Jubileum ) så folk var ute och roade sig!! Dagen efter åkte vi efter ett stopp på en riktig villagepub, till en park med ett stort Mansion - Tatton Park...det var nummer två på vår lista, lite gamla hus med historia ville vi se! Vi gick på husesyn och promenerade runt området en hel del...( Ganska kul att ta med en amerikan till såna saker, där snackar vi om historia liksom, huset var byggt och bebott innan ens Amerika var Amerika :D ) Brad är ju ganska bra dock, för att vara amerikan, han tror inte att Amerika skapade världen i varje fall ;) Vi åkte därifrån till en annan Village pub, för en Pint :) Sen hem och slappade lite innan det var dags för middag med Lindseys familj på ännu en Village pub, en lite finare variant denna gången :D Jag åt en riktig engelsk Sunday Roast med Yorkshire pudding och hela kalaset - gud så gott :D Vi åkte hem efter det och satte oss i soffan med varsinn öl och babblade...Dagen efter skulle spenderas i Storstan, Manchester så vi gick o la oss tidigt så vi var beredda :) Vi lämnade Lindseys hus vid 10 tiden, promenerade in till Macclesfield för lite frukost innan vi tog tåget in till Manchester. Hotellet låg nära stan, men en spårvagn var nödvändig! Vi lämnade bara av våra grejer och sen tillbaks in till Stan...Första stopp var såklart en pub...sen promenerade vi runt, kollade lite affärer och så innan det var dags för nästa pub, där blev vi fast :) Ett riktigt engelsk galet ställe där gästerna var underhållningen :D Vi avnjöt fler än en öl där ;) Efter ett par timmar där var det dags att åka tillbaks mot hotellets håll...Middag på en restaurang i närheten, vi skulle åkt vidare till Canal Street, känd party gata i stan med stor andel Gay besökare så Lindseys kompisar Chris & Martin mötte upp oss för att vara våra guider! Det blev inte så, vi stannade på Restaurangen och sen en avslutande öl på hotellet! Himla trevligt ändå och vilka trevliga killar :D

Jag och Brad fick gå upp tidigt, vårt plan gick vid 11 så fick lämna hotellet vid 9 tiden...Hemresan tog ju en stund igen, Jäkla city airlines...Mellanlandning i München innan vi fick åka till Götet! Vi landade och gick ut för att ta en taxi hem - jag hade ju kollat på vägen till flygplatsen de olika bolagens fastpriser, så när en taxisnubbe kommer fram och nästan tvingar in oss i hans bil så upptäckte jag nåt hemskt...jag har blivit amerikan!!!!!!!!!!! Jag sa det att nä men jag tänker inte betala mer för att åka med dig när Taxi Göteborg har ett mycket lägre pris och står precis där...Varpå taxi idioten säger...men dom behöver inte betala för grindkostnaden - Nähä sa jag och det är mitt problem pga ???? En kollega till idioten säger men kör dom för det priset dom vill ha - Nä säger han, aldrig!! Varpå kollegan säger, jag kör er för det priset - sur som fan var han men han körde oss! :) Ve och fasa jag är amerikan :D:D:D:D:D

Mamma kom hem samtidigt som oss, så vi bara packade in oss i bilen och åkte ner till Kinesen för lite middag sen hem och slappekväll infann sig! Vi var trötta!!! Min rygg bråkar ju med mig dessutom så trött och ont!! Jäkla ryggskott, hur lång tid ska det ta för det att försvinna?? Vaknade på morgonen när vi åkte från USA och kunde knappt röra mig, men det är ju över en vecka sen?!?! Skit!

Idag måste jag försöka ringa runt och planera nästa vecka ;) Idag bär det nämligen iväg till Bokenäs, för en familje helg i hyrda stugor inte tillbaks förrän på söndag! På måndag sätter ju Fotbolls EM Igång för Sverige så dags att slänga på Sverigetröjan och boka bord på nån sportbar :D Wiiiiiiiiiiii

Nu dags att sätta fart med lita packning och annat, vi får åka kl 13 då vi ska hämta mamma på jobbet innan vi drar iväg vid 14 snåret :D Det ska ju typ regna hela helgen så kanske bara byta ut smutstvätten i min englands väska och fylla på med rena saker :D:D:D:D

Ha en fantastisk helg, det hoppas jag vi får :):):)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar