söndag 17 juni 2012

Måndag igen :)

Idag vaknade jag, låg och vred mig ett tag, tittade på klockan...5.53?!?!?!?! Va fan!!?? Brad vaknade till och tittade på mig och sa...Men för fan din mamma har inte ens gått till jobbet än :) Sant!! Jag låg kvar men började känna mig smått rastlös där så vid 6.30 gick jag upp!! Sicken semester va?! Tröttsamt värre! Får sova middag mitt på dagen, som den gamla dam jag är, hädanefter :D
Jag menar...vädret suger så inte så man kan gå ut med sin kopp kaffe på mammas uteplats och njuta, finns liksom inget att göra alls så varför inte sova liksom :) Nä ska jag fortsätta vakna så här tidigt varje dag så får nog vädret ta och fixa till sig inom det snaraste!!

På Torsdag kommer Kishi hit så han får ta med sig lite värme från Colorado, helst inte så mycket som det är där, närmre 40 grader ökenvärme låter inte kul, men lite grann så hjälper vi liksom varandra :D

Vi försökte leka svenskar igår, satte oss med en öl på uteserveringen på Bishops i väntan på Kjell och Maria..., infravärme på men vi klarade bara en öl sen gick vi in..det går utför med mig :D Vi hade ett par trevlig timmar med Kjell och Maria i varje fall - på Torsdag åker dom till Frankrike så vi var liksom tvungna att hinna ses nu innan!! Nästa år tror jag vi får boka så vi kan hälsa på dom där i härliga södra Frankrike i några dagar!! För nästa år ska jag göra oss ett "tysk liknande välorganiserat utan minsta tillstymmelse till fel" schema, varenda dag ska vara inplanerad inklusive dagar då vi inte gör nåt :D Då kommer livet bli mycket enklare!! Åt helskotta med Brads tanke om att vi inte vill leva efter schemalagd semester - här ska planeras i månader i Förväg, förstår inte hur jag kunde låta honom övertala mig till annat!! Nä, schema a´la Linda och Ulrika är precis vad det får bli i framtiden, dom vet minsann vad dom gör :D

Idag ska vi tvätta här hemma innan vi ska åka ner till färgaffären i Sävedalen och sen hämta våra ny polerade ringar hos Tompa...vi kör en Pizza med honom efteråt, som tack för hjälpen :) Tidigt hem idag och jag ska köra bil...Imorgon ska jag jobba på MG Igen så får ge mig av hyfsat tidigt! Efter jobb blir det AW och gravöls fotboll i Majorna :) Götas är alltid trevligt! Onsdag är det dags för stan igen :) Torsdag kommer som sagt var Kish och direkt efter vi plockat upp honom drar vi in till stan för middag med Ulrika & Ken med flera, det bokades in för ca 2 månader sen, bara som exempel på hur välplanerad man måste vara :D  Fredag är ju dessutom Midsommar också :D

Nä nu ska jag gå upp och fylla på mitt kaffe, sen får jag väl läsa nyheter i nån timme tills jag kan skrämma upp min kära man som sussar gott :D

Ha en Underbar måndag och vecka, jag lider med er i Colorado, 40 grader usch!!!!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar