onsdag 5 februari 2014

27 Minusgrader och snön ligger vit :)

Vinter....Liiite väl kallt men vackert är det :D Hundarna ligger o kurar ihop sig och har ingen alls lust att gå ut, tack o lov :) Men dom vaknar nog snart och tycker att deras promenad bör ske omgående! Det får bli dubbla lång kallingar, snowboots och övriga attiraljer för att försöka hålla värmen! En kort promenad får det bli dessutom!!

Idag har jag fullt upp, måste beställa allt inför matlagning i nästa vecka, laga mat såklart och sen pilla med MG i mellan varven också! Måste försöka hinna med ett par tvättar också...inga problem! Ska inte laga så mycket besvärlig mat idag, våffel sliders med pulled pork, så crockpoten sköter det mesta av den biten, det enda jobbiga är Majonäsen, sen en  Broccoli sallad - resten gör jag imorgon :)

Igår blev en lite lustig dag, åkte till whole foods för shopping tog mig ca 2 timmar tur o retur och sen hem och fixade igång en Kyckling soppa till en av Dr G´s vänner...hennes dotter råkade ut för en olycka i helgen och klarade sig inte... Här ger man mat eller dylikt när folk har det tufft - jag tycker det är en fin tradition! Så fick slänga in en soppa i veckans meny, för övrigt gjorde jag frukost burgare, med banan, jordnötssmör och blåbär :) Och choklad, pumpa muffins... Åkte och lämnade allt på Thrive så det gick ju snabbt och bra! Var hemma vid 4 och jag o Brad tog en kall promenad med hundarna! Och det var inte i närheten så kallt som det är nu! Kom hem och jag fixade köttfärslimpa till oss...Vi kollade på lite matlagningsprogram och sen sov Brad när klockan var typ 19.30 :D Fortfarande sliten sen i helgen ;) jag kollade på ett par avsnitt av Buying Alaska och sen nyheter :)

Det var den dagen det!!

Nu måste jag sätta fart, NI får ha en fin Onsdag (kväll)













2 kommentarer: