torsdag 27 februari 2014

Torsdag Halleluja

Bara två dagar kvar sen helg :D Jag sitter och håller tummarna för att det där ovädret ska komma in precis över oss - så vi kan ligga på soffan hela helgen - eller jag då dör jag väl av tristess men stor del av helgen :D

Idag har jag bara 2 rätter att laga, båda är så där småenkla men kommer ta sin tid ändå :) Potatis och Basilika Frittata och Gigantiska vaniljstångs Choklad chunk Cookies :D Snacka om att dom gillar sina sötsaker :D Jösses! Båda sakerna ska bakas i ugnen så åtminstone 1.5 timmes ugnsbak...Men detta borde gå ganska så smidigt ändå! Sen bara låta det svalna innan jag drar iväg och lämnar av och sen en snabbis förbi affären x 2 innan jag kan åka hem för att sen åka in till Highlands för en träff med Linnéa o Anna-Karin! Vi har inte setts på jättelänge känns det som!

Gårdagen var smått galen...jag började med att göra nån smör blandning med Ghee istället för smör, detta skulle rullas in i kycklingbröst - Hur dom nu tänkt sig att man skulle kunna banka ut dessa bröst så mycket så du kunde rulla dom över huvud taget begriper jag inte :) Men men, dom blev halvrullade och tandpetade istället :D När jag bankat klart och försökt rulla ihop så gjorde jag klart min shoppinglista och beställde allt från Door to Door Organics, sen drog jag till King Soopers och handlade! Fick tag på allt där jag behövde förutom Vindruvor...hur hittar man Ekologiska vindruvor i Februari liksom???!! Ja ja jag ska åka förbi Sprouts sen och se om dom åtminstone har All Natural...Man tycker att när man är så fixerad vid att det ska vara ekologiskt och naturligt så borde man väl ha lite koll på säsonger? Och jag menar ska man var så specifik med det hela så borde man ju inte tycka att Ekologiskt som skickats med flygplan över halva jorden är bra heller?! Ja men ibland så undrar jag lite...På tal om det så är det är en sån här Tema vecka här borta just nu, typ tyck om dig själv och massor om ätstörningar med mera...Fick höra talas om nåt jag alltid misstänkt :D Orthorexia Nervosa : http://www.nationaleatingdisorders.org/orthorexia-nervosa  - Jag tror verkligen inte det är bra att bli fixerad vid något vare sig det är mat eller nåt annat och här kom beviset :D

I vilket fall som helst, jag kom hem, pratade med mamma lite på skype samtidigt som jag åt min lunch sen satte jag fart med en Superfoods salad och glaserad morötter i ugnen som skulle vara till kycklingen efter det gjorde jag Pumpa Brownies och medans den var i ugnen så "friterade" jag kycklingen...Klockan var väl bara typ 15.30 när Brad kom hem och drog iväg på en skön långpromenad med hundarna, jag fick vara kvar och jobba färdigt :) vid 16.30 åkte jag dit och lämnade av maten - med tanke på hur utmattade hundarna var där borta så antar jag dom fick sin promenad av nån annan, så åkte hem!

Det var väl den dagen det :D

Vaknade med två gosande hundar på mig och en Brad i duschen, börjar bli standard på mornarna, båda hundarna hoppar upp och lägger sig nära varandra och gosar med mig medans Brad gör sig redo. Me Like :D Sen gick vi upp när Brad var klar, jag tittade ut och det var såklart världens vackraste soluppgång, fantastiskt hur ofta man kan säga det här borta! Min nya telefon kamera fångar inte riktigt det Rosa lika bra som den gamla, men hittills är det nog det enda som är sämre :)











Suddigt men kul :) 

Ha en fin Torsdag ( Kväll ) Nu ska jag sätta fart :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar