torsdag 6 februari 2014

Kalla promenader och massa matlagning :D

Japp igår och idag blir likasamma :) 

Igår spenderade jag morgonen med att skriva ner alla ingredienser för nästa veckas matlagning, gå ner och pricka av i mitt extra skafferi i källaren, gå upp och beställa på Door to Door Organics och sen skriva en inköpslista...Får åka tillbaks till whole foods! Sen stoppade jag mat i crockpoten - och svarade på en massa mail från Dr G...konstigt missförstånd! Jag känner att jag gärna vill tala om vad jag gör och gjort i o med att jag jobbar hemifrån nu...typ lite tidsrapportering! Det var inte smart! Nä för jag hade skrivit i att jag lämnade mitt hus vid en tid och var i hennes hus en viss tid - det tolkade hon konstigt nog som att jag trodde jag skulle få betalt för körtiden...Det var ju änna därför jag la in det, så hon kunde dra bort det!!! Men men efter 17 email fram o tillbaks så löste väl det sig...Jag försökte förklara att hennes papper hon har man ska fylla i inte räcker för mig och att jag därför gjorde en egen...hon har bar in, lunch ut, lunch in, ut....Mina dagar ser mer ut som: in...handla, ut göra nåt annat, in laga mat, ut göra nåt annat, in laga mat, ut...in hämta hundar och promenixa, ut....Men men vill hon ha sin lapp med bara uträknad tid så får hon det :) 

I vilket fall som helst så vid 11 kände jag att det var dags att pälsa på sig och få iväg hundarna ut, innan dom rev ner huset :) -22 var det men solen sken...vi gick fort och var ute i nästan 40 minuter - i slutet var deras tassar jättekalla och dom ville bara hem :) Det fick bli deras promenad igår...Får göra samma idag, då det var -26 när Brad gick upp så han skippade prommisen...När jag kom tillbaks satte jag igång med matlagningen, hemmagjord majonäs, hemmagjord våffelsmet till Pulled pork som var i Crockpoten en Broccoli sallad som blev lite väl finstrimlad i min nya leksak till min Kitchenaid - en hemmagjord dressing till den såklart...Var klar strax efter 2 redan...städade undan och packade in allt i bilen, drog iväg till Dr G och stoppade i crockpoten igen, resten in i kylen...hämtade koppel och drog iväg med deras Cooper och Leo på promenad, det tog lite tid då Lilla Enzo inte alls tyckte det var snällt att jag inte tog med honom...Jag försökte ju förklara att 25 minusgrader inte var så trevligt för hans lilla späda kropp, men nä han riktigt grät stackarn :) Vi var ute i en dryg halvtimme - snacka om att få tillräckligt av kalla hundpromenader på en dag...

Idag blir det lite av en repris...fast tänkte få färdigt maten tidigt, sen ta mina hundar på promenix innan jag drar iväg och tar deras på en...Idag blir det en pasta, några bars som efterrätt och lite Sweetpotato fries...bör inte ta allt för lång tid :)  Behöver hem och få färdigt mina MG Filer så jag hinner färdig det innan helgen, eller ja i värsta fall i helgen :) 

Igår så ringde Susan också, Jerry kommer hem i nästa vecka, troligtvis först på fredag men kan bli tidigare! Så nu imorgon måste jag åka dit efter Grumpy´s och hjälpa henne få beställt alla dialys saker och även fixa huset så det blir lite enklare för Jerry att ta sig runt! Hon har gjort några småändringar i badrummet med mera men annars inte så mycket anpassning, så vi får se vad vi kan göra! Blir en lång dag! Men sen har jag och Brad planerat myskväll med Tacos och OS Invigningen :D Linda bjöd in på tjejmiddag på fredag men jag känner inte jag vill ändra på en av dom få gångerna min kära man vill göra nåt mysigt :)  Dessutom är ju inte fredagar optimalt för mig - jobbar sent och sen åka ner dit i högtrafiken - Nä Linda ledsen men är det inte på en lördag så orkar jag bara inte...

 Nä nu ska jag ta och sätta fart, ju snabbare jag blir klar med allt ju snabbare kan jag komma hem och få jobbat lite till :) Hoppas den jäkla solen tittar fram snart, annars blir det en aning kallt med 2 längre hundpromenader!! BURRRRRRRRRRRRRR -22,7 nu....

Ha en fin Torsdag (kväll ) 
Majonäs...

Kallt......
 



Kom igen solen :D 







Så här såg himlen ut här igår kväll, min bild blev inte så bra så Snodde Jasons som bor i andra änden av området - Ice Halo Pillars tror jag är det engelska ordet, vad heter det på svenska?? Is partiklar som reflekterar ljusen från marken?? Hur häftigt som helst var det!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar