lördag 22 februari 2014

Lördag och funderar över det här med PMS :D

Så jag har ju känt mig allmänt förbannad och helt utan tålamod denna veckan, på fredagsmorgon vaknar jag med mega mens - så helt plötsligt fick alla mina aggressioner en anledning till eller den enda anledningen till o med??!?!! Jag vet inte riktigt om det är så att PMS skapade alla mina irritationer eller om det bara drog fram det i dagsljus??!! Det jag vet är att mina PMS definitivt blivit värre med åren och utan hormoner som balanserar upp det hela - för och nackdelar med allt :)

Så när jag läste Linnéas blogg igår så höll jag på att skratta ihjäl mig, ledsen Linnéa vet att det inte är ett dugg kul egentligen men ja du vet.... http://linneaiusa.com/2014/02/21/insane-in-the-membrane-2/

Så hur många av Er tjejor av olika åldrar känner igen sig med att PMS blir / blev värre och värre? Och vad gör/gjorde ni för att liksom få kontroll över det? Jag och uppenbarligen Linnéa vill gärna ha lite tips :D

Idag mår jag mycket bättre i varje fall, jag må ha ont som fan men humöret känns väldigt mycket bättre och tur är väl det! Brad ska köras till skolan i eftermiddag och sen är han borta tills på Tisdag kväll...Ikväll så är jag "familjens" representant hos Svärföräldrarna som har både Mormor o morfar och mostrar o morbröder där på middag, inte får jag ta med hundarna heller så en bra anledning att åka hem tidigt :)

Imorgon får klockan ställas, vem vet väljer Cooper en dag för sovmorgon så lär det ju vara imorgon, så bäst att ställa klockan - Hockeyn börjar kl 5 på morgonen här och jag har då inga planer på att missa nåt av den!!! Sen blir det iväg och äta frukost med Farfar och sen hem till Tara o Steve och träffa lilla nya bebisen Colton! Sen hem och planera veckans matlagning och göra mig redo för måndagens promenad och laga mat dag! Mina hundar måste ju ha sina två och Dr G´s ska ha sina...puh!

Gårdagen gick ganska så fort...Jag kom till Jerry och Lorraine kom dit strax efter, hon stannade i hela 40 minuter :) Sen satt vi och funderade över dagen, Jerry var trött så han skulle ta en liten tupplur fram tills Sjukgymnasten kom - jag hann fixa lite i köket det var väl det...Susan kom hem med Brunch till honom sen var det dags för sjukgymnastik :) Jag åkte och handlade under tiden hon var där...sen kom Kim för att skugga mig :) Jerry som aldrig kunde slappna av när han la sig ner bestämde sig för att ta sin tupplur då istället - Jag visade väl var saker och ting var och förklarade lite om Jerry´s bestämda åsikter och önskemål om saker...visade henne hur han vill ha Medicinrummet och det var väl det - Kim åkte vid 3 och då satte jag igång med middagen! Jerry vaknade vi 4 och vi satt och pratade tills dottern Tammy kom och vi förberedde dialysmaskinen för kvällen...Sen kom Susan och vi babblade lite innan jag åkte hem vid 17.30 snåret - lång dag som gick rätt fort!

Jag kom hem och Brad och hundarna hade såklart redan hunnit med promenad och hund middagen...så vi satt och babblade lite innan vi lagade lite människomiddag och hamnade på soffan!

Ja det var väl gårdagen det :)

Nu ska jag gå och sätta på mig promenix kläder så vi kan ge oss iväg på prommis :)

Ni får ha en fin Lördag (kväll)

Coopers (och Bodes ) Nya favorit leksak, dom jagar den röda pricken överallt :D Och det gör honom utmattad!!!!




2 kommentarer:

  1. HAHAHA jaaa vi ar synkade! Men alltsa, sa har illa kan det ju inte vara? Det ar hemskt!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :D Har hört nån säga att ju närmre fertilitets slutet man kommer desto värre, har också hört att rätt många blir av med jobbiga PMS efter barnafödande?!?!?! Har ingen aning och det känns inte riktigt som en vettig anledning till att föröka sig ;)

      Radera