lördag 8 februari 2014

Bara några enstaka minus idag :)

Solen skiner och det är fantastiskt väder där ute...och vad gör jag?! Ligger på soffan och mår piss - det värsta av allt är att såklart så får Brad ont i halsen samtidigt, han mår ju självklart mycket sämre än jag också, så ingen bortskämd Cia här inte! :)

Vi tog en promenad med hundarna i varje fall och nu är vi utsalgna på soffan, framför icke Live OS...Såg just Kallas silver race!

Nu ligger vi här och funderar på huuvida vi orkar äta middag hos svärisarna eller ej...Jag säger ja :) Sätta sig vid dukat bord och inte behöva göra nåt med massa god mat passar denna sjuklingen alldeles utmärkt :) Men vi får väl se, nog upp till Brad!

Gårdagen var en pärs, inte nog med att jag mådde kasst men när jag kom till Grumpy´s så har Dorothy uppenbarligen brutit armen så hon kan om möjligt röra sig ännu mindre än vanligt...Detta fick jag ju ingen info om innan såklart, så det var en trevlig överaskning! Hon kunde ju inte ta sig upp ur sängen själv så fick hjälpa henne upp först o främst, fixade frukost till dom, sen skulle hon ju ha sitt bad...Ja ha, på med plastpåsar på gipset och tejpade - av med mina skor och strumpor rullade upp jeansen och fick med alla möjliga medel fått in henne på sin duschstol...jag var lika mycket i som utanför badkaret...fick tvåla in henne och skölja av, tvättat håret på henne och sen torkat av henne också! Jag får hjälpt henne ur badkaret och ja men visst, då kissar hon, japp utefter de nyduschade benen, golvet och japp mina fötter...Fick tvättat av henne och golvet o mina fötter innan jag fick på henne kläder och allt...borstade håret på henne och sen reser hon sig upp och ramlar! Fast jag fick tag i henne i luften så ingen hår landning denna gången - puh! Ut i köket och upp på stolen, gick sprang ut med badrumsmattan och när jag kommer in har hon inte kunnat hålla sig...nummer 2!! Så in i badrummet igen...hon tag av sig och försökte göra sig ren, men jag fick komma in och se till så hon var ren...efter detta så var både hon och jag utmattade! Så jag fick lett ut henne till stolen i vardagsrummet och åkt därifrån - till Susan som var sen såklart, men väl där så gick allt mycket snabbare än planerat...så var väldigt glad att komma hem till mina rastlösa hundar! Jag bestämde mig för att klä på mig snöbootsen och gå ut i snön ( det är enda sättet att få dom att leka är att gå ut där med dom ) Det gick lysande, vi var där ute i nån dryg halvtimme - sen var dom helt ok med att lägga sig på soffan med mig tills Brad kom hem!

Vi kollade invigningen ( 5 timmare sent ) till tacos som planerat men sen var det änna inget annnat som blev som vi tänkt...Brad somnade i samma veva USA kom ut i arenan...jag höll mig vaken till efter Sverige och ja det gick i Rysk alfabetisk ordning så Sverige kom seeent :D

Det var den dagen det och nu har halva denna gått också...Ha en fin Lördag (kväll)














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar