fredag 21 februari 2014

Fredag äntligen, synd det är en lång o jobbig sådan :)

Jag är sååå  trött och har ingen alls lust med nåt...vinden viner där ute, rena stormen och det ska man behöva gå ut i!!!! Har definitivt ingen lust att vara glad o trevlig i 7 timmar utan paus! Nä jag saknar mitt hemmafru liv - idag :D:D:D Jag saknar inte att inte ha mina egna pengar dock ;)

Men morgonen började bra i varje fall, Morgonkaffe och Hockey - Sverige är i Final i OS :D Wohooooo nu hoppas jag att USA slår Canada så det blir en sån där Epic final som vi såklart med lite mirakel tur vinner :D Enda jobbiga är att matchen börjar kl 05 på söndag morgon...Brad är inte hemma så jag får antingen hoppas att hundarna håller sig lugna till 8 snåret, vilket dom borde men....eller så får jag gå upp kl 04 och ta en promenad bara för att hålla dom lugna, detta blir ju alldeles för spännande :D

Min huvudvärk som jag haft hela veckan är fortfarande här, men idag när jag vaknade med Menssmärtor från helvetet så blev det ännu en gång en sån där aha upplevelse - kanske att mitt Anti allt hade med det att göra också ??!! Stormvindar och PMS ja inte helt omöjligt :D Vi får väl se hur saker känns på måndag...

Idag ska jag iväg till Jerry kl 10...jobbar till 17 och har två tjejer som ska skugga mig hela dagen, för att dom ska lära sig rutinen - vilken rutin tänker jag??!! Jag har ju inte jobbat med Jerry sen innan jul och innan han behövde hjälp med allt, så nån rutin har jag definitivt inte :D Ja ja blir nog bra!!!

Gårdagen...usch!

Jag insåg på morgonen att jag glömt inhandla en huvud ingrediens så var bara att åka till Sprouts innan Costco, sen lämna av alla Dr G´s saker innan jag åkte hem och började laga mat - ugnen var igång från strax efter 11 till 4 och det sista jag gjorde var en chokladkaka utan mjöl såklart - problemet med detta var...Kokosolja istället för smör som rann ut i ugnen då inget mjöl fångade upp, gjorde att det började ryka och brandlarmen satte igång och dom vägrade sluta, så jag upp på stolar med en jäkla kvast för att stänga av dom minst 15 gånger på två våningar, ca 1,5 timme!!!! Jag öppnade alla fönster så det blev svinkallt men det hjälpte inte, dom bara fortsatte!!! Jag kunde ju inte lämna hundarna i oljudet så fick skickat ett meddelande till Dr G och säga det att om det inte slutar så kan jag omöjligt ta hennes hundar på promenad, svar - kan du inte plocka ner brandlarmen???!! NÄ det kan jag fan inte!!!!!!!!!!!!!!!! Nä det här med hennes hundpromenader får jag nog ta att ta upp...känns inte som det är nåt jag borde prioritera!! Igår lagade jag, chokladkakan som sagt, Tilapia i ugnen, grönsaks blandning i ugnen och Bacon Fried Quinoa ....allt i ugnen förutom det sistnämnda!

Just nu fick jag springa ut och plocka in saker där ute från, hörde ett bang och min "gaslampa" stod och vibrerade, bara locket hade åkt av men såg riskabelt ut så tog in den :) Mattorna blåser omkring där ute också....Nä fy känner för att sjukskriva mig och bädda ner mig på soffan idag!!!!!!

Men det går ju inte så bäst att sätta fart i stället :) Ni får ha en fantastisk Fredag (kväll) och helg :)




Bode tycker om morgon sport :D 

Det gör uppenbarligen inte Cooper :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar