tisdag 18 februari 2014

Tisdag och livet har vart lite stressigt :)

Det är så mycket man ska hinna med så här i OS tider också - måste ju kolla så mycket man kan så helgen blev mycket sport :) Dessutom hade vi Kish på middag på lördagen och jag slog till med ett nytt recept på Köttfärslimpa - inlindad i Bacon...mmmm - Jag fick jobbat lite MG också så igår fick jag äntligen läst in den monsterstora filen, man får dela upp den i 4 delar :) Sen var ju vädret fantastiskt åtminstone i söndags så då spenderade vi rätt mycket tid ute...med en Gin o Tonic såklart!

Så när skrev jag senast...I torsdags kanske?!

Jag jobbade Grumpy i Fredags ( bara Bob då Dorothy är tillbaks på rehab tack o lov ) Jag åkte och handlade åt honom och dammsög huset, fixade lite frukost det var det som hanns med...efter Bob drog jag iväg till Total Beverage och shoppade upp en hel del öl och vin, hade 10 dollar i kredit att använda där, som måste användas i februari så det var därför jag skulle dit - nu glömde jag såklart att använda dessa så får åka tillbaks :D Jag åkte hem och planen var att jag skulle åkt till Jerry på eftermiddagen och diskutera hur vi ska lägga upp saker, nu hann dom inte hem i tid så blev inget - så mitt förberedande av Valletins middag var lite onödigt...Men men, Jag gjorde Boneless chicken wings i våran nya fritös, till detta gjorde jag en dipp, celleri och morots pinnar och pommes - Blev riktigt bra måste jag säga och det var Brads Present - Jag fick rosor :)

Sen sov vi gott på soffan båda två tidigt - romantiskt värre :D Men vi var ju båda vart sjuka hela veckan så vi var rätt slitna!

Helgen försvann fort, jag jobbade igår, Brad var ledig - Presidents Day! Han spenderade dagen med att vattna träd och vattna bilar m.m medans jag lagade mat och promenerade hundar! Sen åkte vi till El Jardin för middag med svärföräldrarna, alltid trevligt! Fick mitt schema för Jerry och jag vet inte riktigt vad jag tycker om detta - Tisdagar och Fredagar 10-17 - Hua! Inga mer Grumpy´s utan bara Jerry...Sen med Dr G som är 3 mer eller mindre fulldagar - nja kanske en aning mer jobb än vad jag vill ha! Får känna på det ett tag :) inte säkert Jerry behöver mig så mycket i längden! 12-17 hade vart helt ok...

Så första skiftet med Jerry börjar idag så har bara en kort morgon idag...Ska bli härligt att träffa Jerry dock, glad han är hemma igen vi får se hur grinig han är ;)

Innan jag åker behöver jag slänga i en tvätt och ta fram saker ur frysen för matlagningen i morgon, skicka iväg min tidsrapport till Dr G och äta ordentligt frukost - vet ju inte om det blir Granola bars eller riktig lunch idag :) Puh känner mig redan trött!!

Ja den här förkylningen har tagit på krafterna, jag är såååå trött! Somnar skittidigt och är ändå trött nästa kväll! Förhoppningsvis är det lite sån där vår trötthet blandat med förkylningen - så det går nog över snart :D

I helgen åker Brad till Co Springs för Deca tävlingar, han åker på Lördag och kommer hem först på tisdag kväll igen, sen är han hemma helgen efter det sen drar han iväg till LA och Nates bröllop helgen därefter - mycket egen tid här ett tag!!

Snart kommer Andreas också, om exakt 2 månader :D:D:D:D 18:e April, jag längtar så jag spricker!!!! Ska bli så härligt!!!!

Nä nu ska jag sätta fart här så jag hinner med nåt innan jag måste åka! Så Syrran, så mycket spännande hände inte här, så du missade inget på min icke befintliga blogg :D Hoppas Nacken är ännu lite bättre idag!!?!

Ha en fin Tisdag (kväll)


Min favvo Daniel Alfredsson, så synd intervjun var på English - hade vart härligt att höra den där goa Göteborskan :D 


Vår betyder gräva i lera :D 







Grannens hund vill man skälla på - då blir man fasthållen :D 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar