torsdag 20 februari 2014

Torsdag...

Fortfarande trött och har huvudvärk, men den är lite bättre idag, tror stormen som rullade in igår var delaktig :) Föst var det varmt och lite småblåsigt sen blåste det full storm och på kvällen började det regna...och vips så övergick regnet till snö ?!?! Efter ha haft närmre 20 grader varmt på dagen så kändes det lite konstigt! Men när jag vaknade i morse så var snön helt borta igen! Något kallare såklart men ingen snö!

På morgonen idag så har jag behövt att dividera med dom jäkla CSN igen - Jo dom saknade ett litet papper så jag kan bevisa att jag inte tjänade mer pengar - dom har fått W2 och 1040 men dom måste ha ett transcript också - BLÄ!!!!!!!!!!!!!! Så bara och beställa vilket man måste göra brevvägen här i Amerikat...så Mamma vi får nog skicka in den summan vi hade och räkna med en extra kostnad där sen...Kollar om jag får nåt svar av skitstövlarna först :D

Jag känner mig allmänt stressad också, hann inte med Costco igår så det får jag göra nu strax...Nä får promenera hundar först o främst så istället för Costco blev det hundpromenader x 2...Nä just nu funderar jag på vad fasen jag håller på med...jag lagar minst 12 maträtter i veckan för Dr G, hälften är bakning, resten är såna där andra lång tid att laga saker...för att inte snacka om all disk och skit jag måste ta hand om...sen åka dit och leverera och ut med hundar! Sen igår fick jag ett sent och spydigt svar på min fråga vilket hon föredrog jag gjorde, hundar eller Costco - så då känner jag ännu mer att va fan!!!! Så bra betalar hon mig inte!!!!!!! Nä får tänkas på detta, speciellt nu när Jerry verkar bli heldagar både tisdagar och fredagar - INGEN Tid över till nåt här hemma eller nåt trevligt heller, orkar ju fasen inte ge mig iväg när jag väl kommit hem - LINNÉAAAAA, Flytta hit så vi kan ta kvällspromenader :D

Ja nä får ta o fundera ordentligt på det här...

Först o främst så ska jag skicka email till båda mina jobb och tala om att jag ska vara ledig Brads spring break 21 Mars och en vecka framåt - vi ska åka ner till Systrarna i Salt Lake och sen till Morföräldrarna i Alamosa med lite andra trevligheter på vägen :) Så det så! Sen ska jag ta ledigt mestadelen när Andreas är här också! kanske jobba halvdagar med Jerry? Och så får Dr G bestämma om hon vill ha matlagning en dag i veckan eller inget alls...Så det så!

Nä nu får jag nog sätta fart, behöver ju inte göra mig själv mer stressad än nödvändigt känner jag, har chokladkaka, quinoa fried rice, jewel baked veggies och tilapia att göra när jag kommer tillbaks och sen måste jag ju dit med sakerna och promenera hundar också! Härlig dag :)

Ja ja Ha en fin Torsdag ( kväll )
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar