söndag 23 februari 2014

Söndag eftermiddag...

 Nu sitter jag ute i tröja och gottar mig i solen, i morse låg snön och det var svinkallt!!!


Igår så gick vi långpromenad, åt frukost, jag klippte Brad och sen jobbade jag medans han packade...Sen åkte jag och släppte av honom på skolan vid tre, kom hem lekte med hundar en stund, gav dom mat och sen drog jag iväg till Svärföräldrarna som hade hela släkten på besök! Jättegott och trevlig men som vanligt så var allt sent så jag var där vid 17.20 maten serverades väl 19.20 - så efter maten så sa jag bara att nä ärligt talat så galna som hundarna vart så får jag nog faktiskt ta o tacka för mig, då var kl nästan 20.30 och snön vräkte ner :) Körde hem och slängde mig på soffan med två gosiga hundar och vi eller jag kollade på Diners, Drive Inns and Dives hela kvällen - tills jag gick o la mig vid 23.30 och sov gott :) Tills...

Ja det blev söndag och vilken söndag...herrejösses - Ställde klockan såklart och gick upp kl 5 för att kolla hockeyn, hundarna tyckte inte alls att det var läge att sitta i soffan eller ligga i sängen och slappa som dom brukar när Brad är hemma...nä absolut inte så det var lite svårt att fokusera om man säger så :) Nu gjorde det ju inte så himla mycket, jäkla kanadicker men ändå! I vilket fall som helst så var det ju inget snack om saken utan så fort matchen var över så satt vi i bilen på väg till Government building - Det var grått, kallt och fuktigt ute, dessutom var hela gångvägen full av is så inte den trevligaste promenaden :D Jag tog det säkra före det osäkra och hade Cooper kopplad, i o med att jag var själv :) Väl klara där så åkte vi till svärföräldrarna och sa hej, dom ville ju träffa Cooper såklart! Stannade där en stund och sen åkte vi hem, jag bytte om och åkte till Farfar! Vi drog snabbt iväg till Billy´s men det var så knökat så vi vände i dörren och åkte ner till Village Inn istället! Smarrigt värre med lite pannkakor, ägg o bacon :) Alltid trevligt att hänga med farfar också så...Vi åkte hem till honom efter frukosten och kollade på lite foton innan jag fick ursäktat mig och åkte vidare till Tara och Colton, jo Steve var ju där också såklart :) Sicket litet knytte, han är ju jätteliten men ack så söt! Och inte skrek han på mig heller, vi fick en bra start :D

Jag var där närmre en timme innan hennes syster med hela familjen kom och då passade det ju utmärkt att jag kunde ursäkta mig och åka hemåt! Sen jag kom hem har jag tvättat 3 tvättar och druckit 2 öl i solen här på min altan - hundarna är trötta och slappa så dom bara ligger här bredvid :) Nu börjar solen försvinna bakom hustaken och då känner man att så himla varmt är det kanske inte ändå :) Men det var riktigt skönt att kunna sitta ute en stund - det trodde man inte kl 11 idag ens :)

Jag ska slänga i den sista tvätten i tumlaren om en stund och sen får det räcka för idag...funderar på vad fasen jag ska äta idag, har ju inge rester?!?!! Helt galet...det värsta är att svärmor har ju rester åt mig där hemma men dom är nu i Boulder för Megans Cello konsert så den kan jag ju glömma, idag i varje fall...Kanske ska man ringa efter en pizza :D Planern för resten av dagen är...absolut ingenting!!! Kl är fyra nu och jag tror nästan att kl fem får det bli dags för soffan, eller tja efter jag fixat nåt att äta kanske :D

Japp så får det bli!

Godmorgon Sverige och ha en fin Måndag :D
Hela vår lilla knut var full av knuttar när jag kom hem efter jag lämnat av Brad :)

Den här snubben stod och vaktade på min garageuppfart, så jag fick änna vinkat bort honom :)  

Så här låg vi efter jag kom hem från svärisarna igår kväll....


Ända tills vi gick o la oss för då låg vi så här :) 


Japp ca 05.10 imorse...



Min eftermiddag :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar