torsdag 13 februari 2014

Torsdag....

Oj vad jag längtar till helg, är helt slut!!! Det man får när man jobbar på som vanligt fastän man inte är helt frisk :)

Idag är det mängder av matlagning igen och sen ut med alla 3 av Dr G´s hundar - sen hem och ut med mina 2 - Brad har Föräldrarsamtal ikväll så är inte hemma förrän sent...Känner fasen i kroppen att jag promenerat hundar hög o lågt denna veckan :) Dessutom har Cooper vart extra energisk så lekt och kastat bollar konstant dessutom, funderar på att köpa en sån där tennis boll kastare :D Sen dom naturliga knäböjen när man går ner i källaren och plockar upp allt som ska lagas och springer upp och ner för trappor - Nä Som sagt, vem behöver gym :)

Nu var jag precis nere i "affären" och plockade upp allt jag behöver för dagen - nu måste jag verkligen fundera på hur jag ska lägga upp saker...Kycklingen tar 1,5 timme i ugnen, har fler saker som ska göras i ugnen...får nog börja med de övriga sakerna och ta kycklingen sist! Medans kycklingen är i ugnen kan jag gå o duscha kanske :) Glömde det igår, känner mig aningen smutsig :D Som att gå på gym och inte duscha efteråt ;) Äh lite smuts är bra för huden, speciellt här i Torra Colorado - huden trillar ju av pga torka!

Gårdagen gick ganska så bra, trots 3 kronors OS premiär :) svårt med vissa av rätterna, när man ville kolla tv´n men jag planerade väl så gjorde allt svårt i pauserna :D Jag bakade kakorna efter hockeyn, sötpotatis chocolate chip kakor...Var visst jättegoda...Jag vet i fan alltså :D

Kom till Dr G och tog Leo o Cooper på promenad sen åkte jag hem igen, klockan var ca 17...jag gick ut och roade hundarna med att plocka upp hundbajs och kasta bollar tills Brad kom hem och vi gick på promenix...Middagen puttrade i crockpoten så det var jäkligt skönt!!! Creole Chicken, blev riktigt bra!!!!

Idag ska jag bara äta rester då Brad inte kommer hem till middagen...gott!!! Jag är fortfarande sketa förkyld och huvudet känns som en ballong, men övriga krämpor verkar ha försvunnit i varje fall :)

Imorgon är det Ju Alla Hjärtans dag, jag ska fixa  Brads favorit mat som liten gåva till honom, nåt annat får han inte :D Jag ska inviga våran deep fryer och göra Buffalo Chicken wings, med pommes, celleri och morötter med dippsås vid sidan om :) Ska stanna och köpa massa goda öl på Total Beverage också ! Jag får förbereda allt under dagen för jag måste åka till Jerry kl 16 och planera mina skift där, dom börjar ju på tisdag så - jag sa det att jag måste vara hemma till 17 bara så ni vet :) Nu bor ju Jerry inte ens 10 minuter här ifrån så ingen större fara :)

Helgen ska bli kalasväder så tänkte låta Brad göra middag på lördag, nåt grillat :) Det är sån skillnad på temperatur idag redan, 11 plusgrader och det känns!!!!

Nä nu ska jag sätta fart och göra lite Snickerdoodles :D Ni får ha en fantastiskt fin Torsdag (kväll)






Hundarna är väldigt intresserade av Hockey som ni ser :) 



Dr G hade lämnat en liten present till Bode o Cooper igår :) 

Denna killen har längtat efter lite sol och värme :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar