onsdag 26 februari 2014

Onsdag, dags för matlagning och shopping högt o lågt...

Ska passa på att handla för oss idag också, har inte vart o handlat på lääänge och kylen är rätt tom nu :D Det får faktiskt prioriteras! Så om nån timme eller så så ska jag ge mig ut i vinterparadiset och handla, förhoppningsvis hittar jag ekologiska sötpotatis på King Soopers så jag inte behöver åka till Sprouts också!! Sen hem och laga Kiev Kyckling, Superfood Salad och baka Pumkin Swirl Brownies...Samtidigt ska jag planera nästa veckas matlagning och handla allt det online på Door to Door organics - full dag är det helt enkelt!!! Kanske jag borde fixa listan innan jag åker o handlar när jag tänker på det...Kan ju lika gärna åka till Wholefoods om det behövs i så fall!! Japp så får det bli, så jag ska helt enkelt, vänta på kycklingen ska tina, fixa den då den ska ligga i kylen minst 2 timmar, skriva listan medans jag väntar på det och sen ge mig iväg och handla medans kycklingen gottar till sig! Skönt jag kan prata med mig själv och lösa planen för dagen här :D Jag har inte fått ok med att inte ta hundarna ännu så får väl göra det också, när jag lämnar av maten, ska faktiskt kolla det innan jag börjar stressa!!!

Gårdagen...sicken dag det blev! Så med tanke på att Cooper väcker mig vid 5 på mornarna så lämnade jag allt jag hade behövt att göra på kvällen till morgonen, självklart som jag nästan räknat med, så bestämde sig hundfan för att sova lite längre och väckte mig inte förrän 6.10 - dom fick mat och jag gick upp och drog ur lakanen ur sängen samtidigt som jag pälsade på mig kläder då det redan var svinkallt! Stoppade lakanen i tvätten och vi gav oss iväg...vi var ute i nästan en timme, visste ju inte när jag skulle komma hem så fick se till dom var ordentligt promenerade! Kom tillbaks, stoppade lakanen i tumlaren, drack en kopp kaffe och tittade på lite nyheter, tömde diskmaskinen och fyllde den igen...städade undan på diskbänken m.m ( det såg förjävligt ut ) hämtade lakanen och bäddade sängen gick ner för att fixa lite frukost och då ringer telefonen, klockan är strax efter 9, chef Laura: Kan du åka till Jerry med en gång, Susan ballar ut där borta!! Jag sa bara - öhhh jag måste duscha först men åker så fort jag kan! Så klockan 9.40 var jag där och Susan öppnar med rödgråtna ögon - Jag har aldrig sett Susan sån och hade aldrig kunnat föreställa mig henne ens gråta i all ärlighets namn!! Jerry hade glömt att stänga klamparna på Dialys maskinen så all vätska, som har alla gifter och skit i sig, rinner ut över golvet och över hans bandagerade fot - som fortfarande inte är helt läkt! Han bestämmer sig dessutom för att duscha och det gick också sådär! Så när jag väl är där så ligger Jerry helt utslagen av utmattning på sängen, Susan går omkring och är helt förstörd över att han skrikit o gapat på henne och hon naturligtvis skrikit o gapat tillbaks lika mycket!! Så jag fick helt enkelt spendera första timmen med att vara kurator till båda, på var sitt håll :) Såg till att Jerry åt lite så han kunde ta sina piller...sen kom sköterska på sköterska, en för att bandagera om foten och kolla till hans liggsår på ryggen, en annan för att se vilka hjälpmedel Jerry fortfarande behöver i huset...Medans dom är där sitter jag och Susan i köket och pratar, sen åker jag iväg till Subway och hämtar lite lunch - för kl 13 måste vi åka iväg för att hinna till Njur Doktorn och vidare till Davita! I o med att Jerry har svårt att gå så fick vi ha lite extra tid på oss kände jag! Susan bestämde sig för att åka med i sista sekund - så packar in båda i bilen och iväg, då har jag lyckats få dom båda på lite bättre humör, tack o lov! vi var tillbaks i huset närmre 16.30 och då säger Susan bara att Cia åk hem till hundarna...så min dag som jag trodde skulle kanske sluta 17.30 blev en aning kortare :) Jag var rätt trött efter dagen så det var väldigt skönt! Måste säga att skillnaden på hur jag mentalt mår efter en sån dag med den formen av stress och när jag jobbat för Dr G och är stressad är otroligt stor - Efter en dag som igår så mår man liksom bra även om man är trött och känner man gjort nåt vettigt ! Efter Dr G så känns det mer som det ändå inte duger liksom?!?!! Konstig känsla och Dr G är väldigt bra på att säga bra saker och tackar alltid, så det är ju inte det...

Sen såg jag den här bilden i morse och längtade hem till mitt gamla jobb och chef och mina härliga kollegor - titta va trevligt man hade där hemma :D

Hård dag på jobbet på MG - ÅHHHH Vad jag längtar efter Er - Tack Malin för bilden :)

Jag kom hem och tog hundarna med på promenad med en gång, dom fick sin mat och sen satte jag mig ner en liten, liten stund, Cooper ville leka med den röda pricken :D Så fick gå ut i kylan och snön i en halvtimme...satte igång lite köttfärsås och väntade på att Brad skulle ringa så jag kunde åka och hämta honom! Plockade upp Brad vid 7, han duschade och packade upp medans jag kokade Spagetti - vi åt och sen slängde vi oss på soffan...där jag vaknade kl 3 i morse :D

Nä nu ska jag sätta fart så jag slipper bli stressad idag :D

Ha en fantastisk Onsdag ( Kväll )











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar