måndag 26 december 2011

Det blev ju bra det här :D

Julen alltså!

God mat, gott sällskap och tomten var fantastiskt snäll i år :D Eller var det jag som har vart så snäll kanske??!!
;) Fick 2 skivor av Brad i min strumpa, en Cykel som den stora julklappen :D Av svärföräldrarna fick jag cykelhjälm och lås till cykeln, en ölsejdel att ha hos dom och en Bronco Halsduk :) Gemensamt fick vi presentkort på Verizon så vi kan köpa nya smartare telefoner :D Farfar hade köpt oss en skrivare :) Sanslöst vilka presenter!  Susanna och Richard fick varsinn Bronco Halsduk också :) Så nu kan vi gå på matchen den 1:a Januari utan att skämmas :D Av oss fick dom varsinn Avalanche tröja så dom kan gå på den matchen också utan att skämmas :D Massa klappar var det i varje fall!!! :D Vi var där vid 13 tiden för att hinna skypa med familjen där hemma med lite snapps :D Maten serverades vid 14.30 tiden och sen försvann verkligen tiden fram tills vi åkte hem vid 20 snåret...vi var helt slut allihopa!! :) Måste bara tillägga - INGA Spel blev det :D:D:D:D Vi öppnade några öl när vi kom hem och satt och pustade ut bara - sen slängde vi på Nightmare before Christmas - Susanna gick upp och gjorde sig iordning för natten mitt i filmen ( jag såg henne allt nicka till innan ) Richard och Brad somnade ganska omgående - och ve o fasa, det gjorde jag med :D Men först i slutet av filmen!! Vi var alla i säng när klockan var 23.30 D

Idag är det dags för min Julmiddag så jag har sett till så min kära man tar med våra gäster ut på lite trevligheter under dagen så jag kan städa upp och laga i ordning maten utan att bli distraherad! :D Vi kommer vara ca 20 personer här och jag har fixat ett riktigt svenskt julbord...skinka, griljerad på svenskt vis, hemmagjorda köttbullar, prinskorv, sill, Jansons Frestelse,  gott bröd, snapps har vi och min hemmagjorda glögg :D Idag ska jag göra mormors Brunkål och gurka sen får det vara bra :) Ska bli kul att visa folk vårt nya kök, även om det inte är hundra klart ännu :D Dom ska inte vara här förrän kl 17 så det blir inte så stressigt! :)

Nä en helt okej Jul detta får jag säga, men det var en himla tur jag fick till 2 skypeträffar med familjen där hemma - hade inte vart lika lätt annars!!

Om man skulle ta och börja fixa undan lite innan alla kommer upp - ja det är klart dom sover fortfarande, klockan är ju bara 8.15 ;)  Endast Cia är vaken som vanligt!!! :D Jag och Tomten .....

Ha en Underbar Annandags Jul och En God Fortsättning!!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar