torsdag 8 december 2011

Torsdag och ja nu är det så klart det kan bli för tillfället :)

Veckan innan Jul ska våra bänkskivor komma och då kan diskhon installeras, efter det så åker nån form av kakel eller liknande upp mellan bänkskivor och skåp :) Sen måste ventilationen fixas, för kallt nu och ismaskinen på kylskåpet kopplas in, kan inte göras innan diskhon är på plats heller - Men det ser fantastiskt ut redan nu :D Några saker måste inhandlas, så som några hyllpinnar, ett handtag till ( vi glömde visst den till diskmasinen ) och inredning...men annars är det klart!

Jason och killarna har varit fantastiskt duktiga och trevliga så enkla att ha att göra med, kan varmt rekomendera dom om nån är sugen på att göra om lite hemma, dom gör inte bara kök!!! Vi har betalat ca 5000 dollar för deras arbete, dom har jobbat snabbt, började i Torsdags ganska sent och var helt klara igår...Igår var enda dagen dom kom tidigare än 9 vilket jag tyckte var perfekt :D 2 dagar har dom jobbat lite senare men oftast gått innan 17 - jag är imponerad :D Kan ju tillägga att dom inte bara satt ihop ett kök utan dragit nya ledningar, sett till så vi kan använda diskmaskinen även om vi inte har nån diskho, fixat med gasen, satt upp lampspots i taket, finjusterat högt och lågt...Slut på reklam för Greene Enterprises :D:D:D:D  Tack Jenny igen för rekomendationen - vi är supernöjda!!!

Idag ska här städas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! köra lite grejer i diskmaskinen som blivit dammigt, och börja plocka in i kylen och alla skåp! Fullt upp helt enkelt!! En hel del tvätt också, inte kunnat vara hemma så ett berg har samlats, åtminstone i min mans tvättkorg :D

Just nu dricker jag kaffe och gör en mapp redo för att kunna visa före och efter bilder, kan ju inte vänta tills allt är klart utan ni får ha lite överseende med saker :D Kan inte hålla mig längre!!! :):) Fyller på med helt klart bilder sen helt enkelt :)

Har insett denna veckan att det kommer bli svårt att ha vardaglig kontakt med mina nära o kära där hemma om jag jobbar, svårt nog i vanliga fall men när man inte kan vara hemma när normala människor kommer hem från jobb och annat...Det var lite deprimerande att komma fram till! Helgerna får bli ett maraton av samtalande helt enkelt, inte mycket annat o göra! Skit!!! Har fortfarande hemlängtan och ingen alls lust att vara här borta över julen - tror jag måste göra nåt för att bli på bättre humör. En tripp till Georgetown kanske? Har hört att staden är ett julinferno hela vägen till julafton?? Ska se om jag kan ställa mig och göra en massa köttbullar i början på veckan, eventuellt fixa min glögg och spela massssssssa julmusik - kanske kan funka!? Känner bara ett anti mot allt Jul just nu...Kathy förklarade hur juldagen ser ut hos dom och jag blev bara nä va fan!!! Äta vid 13 - Revben??!!! Sen kaffe och efterätt???!!! Julklappar efter det...Sen en orgie av dessa jävla spel - driver dom med mig?! Kan man inte umgås och njuta av varandras sällskap utan att spela massa förbannade spel hela tiden?!?!?!  Ja ja det är väl bara att spela med - Tur Susanna och Richard är här :D Bara låtsas som det är vilken dag som helst...

Ska genast sluta gnälla och bara glädjas åt mitt nya kök istället...:)

Nä nu ska jag sätta fart här så det blir riktigt fint till i eftermiddag :) Lämnar er med före och efterbilder på: KÖKET :D:D:D:D Ha en härlig Torsdag (kväll)
























2 kommentarer:

  1. Väldigt väldigt snyggt älskling....Spel? Är det därför min make bryter ihop varje lördag om någon inte är hemma eller skulle vilja glo på TV i stället för sällskapsspel? Kanske en amerikansk tradition...ganska trevligt i små doser måste jag medge...men julafton?

    SvaraRadera
  2. Eller hur?!! :D Jag är jättenöjd, kommer bli ännu finare med bänkskivorna, Cappuccino i quarts en nedsänkt diskho och "kakel" men inte illa alls :D:D
    Japp det är antagligen därför!!! Jag får panik med spel...dom är ju helt galet tävlingsinriktade i den här familjen dessutom, så jag blir bara irriterad och tycker det är tråkigt!!! Och eller hur JUL men inte julafton ännu värre: JULDAGEN!!??!! WTF??!! Kanske ska ta med mitt svenska spel jag fick av Anki: lingon och nåt - där kan vi snacka om roligt!!! :D

    SvaraRadera