måndag 5 december 2011

Måndag och kanske ett färdigt kök i dag?!?!?!

Kom ännu mera snö igår kväll och det är kallt....-16ºC just nu :)

Gårdagen var en helt ok dag igen :D Vi åkte till Home Depot och fixade den där väggen och kollade in lite kakel sen stanande vi till vid en park och gick på promenad med Bode i ca 1 timme - pudersnö som låg helt orörd, fantastiskt härligt :) Efter det åkte vi hem och footbollen tog över :) Jag satt i ena soffan med en öl Brad i den andra - jag skrev julkort under tiden och småkollade bara då och då :D

Efter maraton av fotboll så stack vi iväg på en adventsmiddag :) Det var jättegott och fint - upptäckte dock nåt skrämmande....Hemlängtan och behovet av sina traditioner hemifrån m.m blir inte lättare efter mååååånga år här, männen inte smartare heller :) Nä så därför så tänker jag ALDRIG Rucka på mina 2 krav jag hade på Brad innan jag ens började fundera på att flytta hit ( och som han utan tvekan gick med på ) VI Ska hem till Sverige varje sommar och varannan jul utan undantag!! Enda undantaget skulle vara att Brad inte följde med nån av gångerna pg a att vi inte har råd eller nåt sånt!!!! Tror det är svårt att få dessa herrar att förstå om dom inte är lika mycket med i våra traditioner och upplever dessa på svensk mark!! Brad är ju lärare så han är ju alltid ledig just sommar och jul, så kanske lite lättare att tvinga med honom än många andra män, men ändå!!!

Frågan är: Är amerikanska män dummare eller bara mer egotrippade eller är dom bara allmänt amerikanska - deras sätt är det enda rätta och dom är alltid störst och bäst??? Väldigt frustrerande att tänka på, för vissa av ovan defekter kan man ju faktiskt korrigera något - men kanske inte på plats här borta?!?! Man måste ju liksom se ljuset för att göra förändring :D:D:D:D Ja ja vi får se - jag är i varje fall ännu mer övertygad idag än nånsin att jag aldrig kan ge efter på saker, för ger man dom lillfingret så kan man aldrig få tillbaks det igen.....:)

 Idag måste jag ut ur mitt hus igen, vilket inte känns alls lockande i snön och kylan...hade helst bara kurat ihop mig och gjort saker hemma, men nä Jason och killarna kommer nu på morgonen igen - kanske kanske att dom får upp alla skåp idag och bara har finlir att göra imorgon?!! Yeay! Bode kan ju inte vara hemma när dom försöker jobba så han och jag får ge oss iväg...Farfar på förmiddagen, sen lämna av Bode hos svärfar innan luch! Och sen eventuellt så tar jag och Kathy oss en tur till Macy´s - Aunt Sherry hade skickat rabattkort till oss som går ut idag :) Jag har ingen som helst lust att göra nåt av ovanstående men men bara några dagar kvar:) Vi kommer ju få vänta på våra bänkskivor i ca 10 dagar innan köket är helt komplett, men under tiden så ska här målas och sättas upp kakel m.m så bara att jobba på :)

Frågan är när herrarna tänker dyka upp?? Snön och allt kan göra dom något sena..Jason bor ju i området så han kan ju stå vid dörren vilken sekund som helst :) Nog dags att sätta lite fart helt enkelt! Plocka undan vad vi tagit fram under helgen och sen en snabb dusch innan jag får sticka hemifrån igen!!

Ha en fin Måndag (kväll)

4 kommentarer:

  1. Jag har turen att Casey är intresserad av Sverige och vill dit, han vill även lära sig svenska och han vill känns sig internationell... OM Casey inte hade haft det tankesättet så hade det aldrig gått för oss. Jag är SVENSK, han gifte sig med en SVENSKA, mina åsikter är mina men de är baserade utifrån ett SVENSKT synsätt. etc etc etc. Jag påminner Casey om det typ en gång i veckan.. att han valde att gifta sig med en svenne och jag med en jenkare och att vi kommer ha våra olikheter. Men den dagen han börjar ignorera dem... så ligger han pyrt till :)

    SvaraRadera
  2. Kan faktiskt inte klaga på Brads intresse av det svenska heller, men frågan är om det håller i sig eller om han blir blasé han också??!! Only time will tell :D Härligt att Casey är så intresserad så han till och med vill lära sig svenska :) Ska börja påminnna min man också, en gång i veckan - kanske att det kan göra susen inför framtiden :)
    Tack för din input fick mig att känna att det finns hopp :D:D Kram

    SvaraRadera
  3. Eloge till Brad! Tror att det intresset och förståelsen gör det lättare för oss att flytta hit. Sen vill jag ju att Casey ska förstå exakt huuur mycket bra saker jag givit upp för honom när kg väljer att ha på mig offerkoftan :)

    SvaraRadera
  4. Japp definitivt gör det skillnad i varje fall, väldigt glad för hela min nya familjs intresse för det svenska!!! Hahaha offerkoftan ska man ha på ofta :) Försöker spara det värsta krutet tills dom gånger det verkligen behövs dock - tappar säkert värkan annars inbillar jag mig:D Jag tycker att Brad ska tacka mig en gång i veckan för allt jag gett upp - kanske väl mycket begärt - men en gång i månaden då??!!! :D:D:D

    SvaraRadera