fredag 9 december 2011

Fredag, dimma och -7 grader där ute...

Tur jag sitter inomhus i mitt fina kök :)

Idag ska jag ta det lite lugnare och bara göra i ordning i lite skåp och få in avdelare m.m

Gårdagen var en helt hysterisk städ, tvätt och plockdag! Jag flyttade över allt från kyl & frys till den nya, skafferiet likadant, sen dammsög jag alla skåp och lådor, torkade ur dom - flyttade in sakerna vi hade i lådor här uppe så golvet blev fritt...körde en disk, satte igång ugnen så den blev ordentligt urbränd - dammsög hela huset och tvättade alla golv som är tvättbara :) Under tiden jag gjorde allt detta så tvättade jag 5 maskiner tvätt och hann skypa med mamma i en halv timme :) Svärföräldrarna var ju tvungna att komma över och titta så jag fick ju snabbt slänga upp mina julgrejer i köket också! Och göra middag så klart!!! Brad han skulle träffa nån efter jobbet på en öl så han kom hem samtidigt som hans föräldrar och farfar kom - Undrar hur mycket han kommer assistera med här i köket? Skitsamma antar jag, blir ju som jag vill helt och hållet då - bara han åker med till möbelaffärerna och pröjsar för resterande möbler :D:D:D:D

Kommentaren när han kom hem var: det ser renare ut...och tack för du gjorde all tvätt ( inte illa det ) - ja ja vad kan man begära av dessa defekta varelser :D

Nä idag blir det småplock och sånt - tror jag ska ta upp alla mina glas och ställa i ett av skåpen, så länge, så får vi se om det blir ett vitrinskåp nu eller sen eller inte alls :) Måste iväg och handla lite på förmiddagen också. Linda kommer över på inspektion vid 13 tiden så får ju va hemma till dess! Ikväll ska vi iväg till Kris & Annie, vi ska ha en liten middag för Tim & Judy som tack för att vi alltid får vara med vid sjön! Ska bli himla trevligt!!! Kul med lite umgänge på en fredag för en gång skull :D Vår vän Kris ska ha med sin flickvän för första gången också...Charlotte :) ska bli jättekul att träffa henne och se om detta är THE one :D:D

Imorgon är det ljus festival i Brighton så vi får ju ta en sväng dit, hoppas att jag kan tvinga med Brad till American furniture innan dess :):) Vill ha hela köket fint nu ju, visste det skulle hända :D

Nä nu ska jag sätta fart här så jag kan ta det lungt mellan varven också :D

Ha en fantastisk Fredag (kväll) och en hälig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar