torsdag 22 november 2012

Happy Thanksgiving och Grattis på Min Namnsdag ;)

Och till alla andra Cecilior också såklart :D

Vi har ju ingen svensk Kalender här så jag fick tala om för min man att det var min namnsdag idag, för sent så klart så nu hinner han ju inte ut och handla fiiiiiiiin present ;) Ska nog överleva - Men Kusin Sara, kan du fixa en sån där kalender som du alltid fixade till Morfar?? Brad vill ha en och kanske att mina killar kan hinna få med till Jul??!!

Igår så åkte jag till Kiropraktorn som vanligt, har haft lite ondare så hon tryckte lite extra här o där, hon trodde att min tanke om att mina mens smärtor gjorde det hela värre var helt korrekt - samma nerver visst!! Men i och med att jag fortfarande är så känslig så ska jag tillbaks på måndag och vi ska göra lite tester, som hur mycket vikt jag lägger på ena sidan och sånt :) Sen blir det nog ner till 1 dag i veckan besök - Intensivbehandlingen är ju egentligen över!! Efter besöket där så åkte jag till svärföräldrarna och hämtade upp vår kalkon sen hem och började fixa lite! Får ju inte dammsuga så jag moppade golven i köket och tog min mini dammsugare och sög upp allt :) Kompromiss, blev riktigt rent faktiskt - Idag får Brad dammsuga resten!


Jag letade och letade efter lite dukar och annat för att göra det Thanksgiving likt - vet inte riktigt vad det är så...Svärmor har en idé och hade tänkt ge mig det men hon hade inte velat förstöra min planering så hon sa inget förrän jag frågade :) Bra svärmor!!! Så hon kommer med nån liten present som jag kan lägga på matbordet :D Jag hittade dock en duk att lägga på Köks ön. Jag fick ju en hel del såna saker efter mormor och denna blev perfekt :)



Den är vävd av Mammas mormors granne och är en bröllopspresent till min Mormor och Morfar så ca 75 år eller så :) Den är ju fantastisk i färgerna fortfarande och passade perfekt där den hamnade, tyckte jag :D Jag städade badrummet efter detta och sen var jag liksom färdig för dagen :) Förberedde lite middag och sen satte jag mig med ispack på ryggen och inväntade maken som var o bryggde öl hela dagen :)

Idag är schemat minutiöst :D Kl 11 måste jag sätta fart med matlagningen, det ska göras stuffing och sen ska Kalkonfan masseras med truffelsmör och göras redo för minst 3 timmar i ugnen...Under tiden ska det vispas ihop Yorkshire pudding, skalas potatis och dukas och allt annat, sen får det duschas och sättas på lite finkläder :D Lite grann i varje fall ;)

Svärmor envisas med nåt spel - så jag försöker tänka ut nåt som är lite mer socialt...Tävlingsinriktade familjemedlemmar och spel - usch!!!!!!!!!! Förstöra en social middag sådär bara...Det enda jag kom på som var lite trevligt var ju Trivial Pursuit men det gick inte för sig!! Blä , nån som har en idé så skicka gärna tips!!! HATAR VERKLIGEN SÄLLSKAPS SPEL ÅTMINSTONE VID MIDDAGSBJUDNINGAR - RÄKNAR DOM VERKLIGEN MED ATT HA SÅÅÅÅÅ TRÅKIGT?????

Ja ja seden dit man kommer och det är ju en amerikansk helgdag så....

Nä nu ska jag nog ta och sätta lite fart, skriva en liten prio lista så jag har koll på när jag ska göra vad - hoppas få upp mannen ur sängen så vi hinner ta en promenad innan det är dags att sätta fart med maten!!

Hoppas ni får en riktigt fin dag (kväll ) Happy Thanksgiving till alla mina vänner här borta!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar