måndag 19 november 2012

Måndag morgon :)

Back to normal som man säger, eller ja det är ju Thanksgiving Vecka så  Brad är ledig från o med Onsdag, jag anordnar Thanksgiving middag här hemma på Torsdag och på Fredag åker vi till Winterpark - ingen skidåkning för mig dock! Så ja fullt upp igen men inte så som förra veckan!!

Min rygg har fått bakslag så har ont som fasen idag igen...normalt har jag förstått, speciellt med tanke på att jag inte hunnit isa ryggen något och fått lyfta upp Bode i bilen, m.m Nu är det ju inte så att jag plockar upp min 50 kg hund och bär honom men han har nån skräck för att gå upp hela vägen själv så man får lyfta i hans bakdel :D Gäller ju bara i Brads truck, min bil inga problem, men jag har kört så mycket i mörkret och i trafik o då funkar inte min bil så bra :) Inte så smart men vad ska man göra liksom :D

Så fredagen...jag tog Bode på Prommis på morgonen, hem drack kaffe och gjorde mig i ordning för Job Orientation hos Visiting Angels. Kl 9 var jag där ihop med 2 andra tjejer. Dagen började med massa pappersarbete och friskrivningar från ansvar och skit...Gud va man saknar svenska arbetsskydds lagar...Jag fick skriva på papper om att om jag skadar mig på jobbet så är det inte deras fel och dom ska inte hållas ansvariga...så om jag trillar i nån gamlings hem och slår i huvudet så jag får sy, så är det mitt problem!!!  Jag måste ju säga att det känns helt galet, speciellt med tanke på att i äldre människors hem finns det ju ofta hur mycket grejer som helst och risken för att nåt ska hända är ju ganska stor! Tror jag måste ändra min försäkring och betala mer :) Skit också!

I vilket fall som helst, efter dessa papper var påskrivna så var det dags för video efter video efter video, jag höll på att gå under av tristess men men :) Efter detta var klart så var det dags för demonstrering om vad vi lärt oss - löjligt det också! Plocka ur vassa saker ur en manikyrväska och tala om vad vi kunde använda och inte och hjälpa Laura upp ur sin stol till en rullator...That´s it!

Vi var klara strax före 15 och då först insåg jag att jag faktiskt hade ett jobb :D Dom fick fråga hur jag ville ha mina pengar innan jag fattade det - trodde liksom dom skulle säga: Ja det här är vad vi erbjuder, vill du ha jobbet? Men nä så funkade det visst inte :) Nu i början kommer det inte bli så många timmar men det kommer väl förhoppningsvis öka upp allt efterssom - kommer bli bra tror jag! I varje fall så har jag ju faktiskt en anställning - 9.50 dollar i timmen till o börja med - inte så man blir rik men :D Jag har en liten förhoppning om att mina timmar kommer ligga på såna tider så det stör min mans bortskämdhet ;) Ser fram emot att få middag serverad ibland :D Han har en förmåga av att tänka hur saker påverkar hans vardag....så håll tummmarna för att jag får tider som riktigt påverkar honom, hihihihihihi :)

Fredagen efter mitt heldags äventyr (som jag dessutom fick betalt för, hade jag vetat det så hade inte filmerna vart liiiika tråkiga ) Jag åkte hem, plockade in det sista i bilen ( hade packat ner det mesta redan kvällen innan ) och hjälpte Bode upp sen hämtade vi upp Isabella i skolan och åkte neråt Castle Pines - Linda hade gett mig en bra genväg - men jag missade den avfarten så vi fick åka Colorado Blvd hela vägen till I25 :D Tog oss nära på 1,5 timme men helt ok!! Hade en jättemysig kväll som avslutades med lite kortspel! Kl 9.25 åkte vi hemåt igen, fast utan Bella...hon ville stanna kvar och leka :D Tog bara 41 minuter hem - helt ok!! Man får liksom hålla sig undan rusningstrafiken tror jag!! Jag kom hem och Hundsäkrade huset och inväntade Linnéa och Anna-Karin! Linnéa var hundvakt plus hennes egna två så Bode hade fullt upp med att leka hela dagen!! Vi lämnade alla hundar här och åkte till Ansi för att baka Lussekatter!! Himla trevligt blev det och ett glas vin smuttade vi allt på under tiden :D Min frys är nu fylld med 240 katter....Vi kom tillbaks hit vid 14.30 och åt lite lunch innan dom fick åka hem igen! Jag och Bode hamnade på soffan o tv´n, han var helt slut!!!! Jag började leta efter nåt jag kunde fördriva tiden med på tv och vad snubblar jag över? Jo Beck!!!! Fick ju springa ner och hämta några påsar Haribo godispåsar en cola och wips så hade vi en härlig svensk afton :D  Vid halv nio fick vi hoppa in i bilen igen för att åka och hämta svärföräldrarna som kom hem från sin kryssning...Vi var hemma igen vid 22.30 - då tänkte jag att nu är det dags för ett glas vin och mer tv - jag somnade på soffan innan jag ens hann ta en klunk :D:D:D:D

Igår vaknade jag och Bode först vid 7, jag satte på kaffe och skypade med mamma :) Hade räknat med att ta Bode till Government building vid 9 tiden men han var helt slut fortfarande så han fick vila! Vi åkte till Sports Authority, var tvungen att köpa mig en Gym Ball för mina ryggövningar, blev ett par härliga träningsbyxor också, lite snyggare och lite varmare än vad jag har - bevövs nu på vintern! Vi åkte hem igen och lämnade av sakerna, jag bäddade nytt i sängen och sen drog vi iväg till Svärföräldrarna för ett litet besök...direkt därifrån till Affären och sen flygplatsen för att hämta upp Brad!

Som sagt var en ganska fartfylld helg efter en fartfylld vecka - ska bli skönt med en lite lugnare version :D

Idag är det dags för Kiropraktorn, Seniorcenter, svärmor för planering av inköp mm av Thanksgiving dinner - sen hem och ta det lite lugnt :D Middag ska man ju visst göra också, kanske en tvätt eller två också!!

Nä får sätta lite fart igen!!! :)

Ha en fantastisk Måndag (kväll)





2 kommentarer:

  1. Det där med försäkringen var väl inte så bra eller??? Skulle aldrig kunna hända i Sverige att en arbetsgivare avsäger sig ansvar! Du har så rätt våra lagar är väldigt bra. puss o kram
    Mamsen

    SvaraRadera
  2. Nä inte bra alls, tror jag får öka upp min privata och pröjsa mer...Skit :D Men men det blir nog bra - Sverige är Fantastiskt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Puss o kram

    SvaraRadera