måndag 5 november 2012

Måndag middag :)

En liten paus i göromålen idag...måste isa min rygg lite innan jag sätter fart igen!!!

Vaknade och gick upp vid 6 :) Jag gjorde mig redo och drog iväg till banken för att sätta in lite checkar på kontot! gick snabbt som skjuttan...iväg till Kiropraktorn, var där 20 minuter tidigt men men...kom in 15 minuter tidigt och var ute där ifrån när jag egentligen skulle vart där :) Hon fick ju knacka lite extra idag, tack Bode! Men det hade inte ställt till det allt för mycket! Men däremot så sa hon ju att jag är kvar på min strikta regellista, inga lyft, massa is och fortsätta gå mycket!!! Ja ja då då!

Var klar och hade ju gått om tid på mig tills jag behövde vara på Seniorcenter, passade på att ringa Laura på Visiting Angels och boka min riktigta intervju...Imorgon kl 9 smäller det! Iväg till Seniorcenter efter det och hade en hel del att göra, ingen hjälp idag :) Men Frank är ju en klippa så ...En ny tjej kom in och hjälpte till vid serveringen också...jösses hon måste fått ett berg i skallen!! Hon levde för att jobba gratis....:D Förutom att frivilligarbeta på seniorcenter så hade hon 3 andra frivillig jobb....OK!!!??? Och sen ville hon ju bara göra vissa saker om man säger så, efter hon tyckte hon var klar inne hos mig så frågar hon, ja men om du inte behöver mig mer så går jag ut och promenerar runt och pratar lite med folk - Öh det är Bingo!!!! :D Helt dött i alla rum förutom matsalen där bingon hålls!! Ja ja hon var söt och ville bara vara snäll så det kan man ju inte klaga på!! Hon kunde ju stannat och hjälpt oss lite till istället...Men jag och Frank har hittat ett bra tempo så klarar oss nästan bättre själva ändå :)

Efter seniorcenter så åkte jag till Adams County Government building ( där är jag ofta eftersom det är där vi går med Bode på helgerna ) Men idag skulle jag förnya mina plåtar på bilen och dessutom lämna in Brads röst inför valet...Plåtarna gick på 1 minut, Röstningen på 30 sek :D Jag trodde verkligen det skulle ta nån timme eller så men icke....  Så nu har jag röstat, om så bara för maken, som dessutom antagligen röstat helt fel på allt! Men men, jag tror på demokrati och då måste ju alla få ha sin åsikt...eller hur!??!! ;)  En sån här fick man när man lämnat in sin röst:
En liten klisterlapp att sätta på nåt....

 
Efter detta åkte jag hem och tömde torktumlaren ( det får jag inte göra men herregud alltså, måste ju tvätta ) Och sen satt jag mig här med lite is på ryggen och datorn i knät - Bode ligger bredvid och sover gott! Nu när jag är klar ska jag försöka plocka undan lite grann innan jag ska sätta fart med lite middag! Ikväll har vi bjudit in Linda och Mike med barn plus Lindas föräldrar på middag, tänkte jag får fixa en av Lindas favoriter då dom är sönderstressade med all flytt och annat! Kan man inte lyfta och bära så får man göra sånt man kan :) Därav middag ikväll! Det blir trevligt att umgås lite faktiskt, inte blivit så mycket av den vara det sista!!!

Imorgon förutom att jag ska på intervju så ska jag inte göra mycket ( tror jag?? ) Har en så där känsla av att jag glömt något... Jag ska däremot njuta av att snart få slippa se all jävla reklam = pajkastning av politisk karaktär!!! Längtar nästan efter all annan skitreklam!!! SÅÅÅ JÄKLA TRÖTTTTTT PÅ SKITEN!!!!!!!!  TV kommer bara vara nya mätningar och sånt tjaffs så hoppas på fint väder, för då tar jag Bode till Platte River och går några km tror jag :) Närmre en mil är det till o med! Laga lite god mat kanske...Måste ju börja tänka på att packa också :) På fredag åker vi till New Orleans, torsdag kväll har vi bokbytar kväll på Charcoal med SWEA och jag behöver lösa hur jag ska kunna få hem min hund till Linnéa på kvällen...Kanske kan jag få skjuts ner till stan och Brad kan komma in med hund och tillbehör efteråt?!?!! Hm får tänka lite på detta :D

Nu ska jag sätta igång här, går ju liksom lite i snigel fart allting :D

Ha en fin Måndag Kväll - Godmorgon :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar