tisdag 13 november 2012

Tisdag och hemma igen

Skönt är det faktiskt! Idag har jag en hemmadag, tvätta lite, gosa med min hund, städa undan lite grann - inget stort :D Riktigt riktigt skönt, resten av veckan är mer stressig så man får passa på! Imorgon åker Brad till Seattle med DECA och elever, inte hemma förrän på söndag igen! Att ha en stor hund som vi har är ganska jämförbart med att ha barn, åtminstone i en lite äldre ålder då man faktiskt kan lämna dom själva hemma :D Han äter på bestämda tider, måste ha sina promenader varje dag, ganska så regelbundet Just nu har jag ju dessutom extra mycket med det då jag inte får gå med honom i koppel utan måste åka nånstans där han kan gå off leash - vilket betyder hundparker på vardagar! Imorgon ska jag köra Brad och Jill till flygplatsen, snabbt iväg till kiropraktorn, hinna med farfar och jobba lite, ut med hunden ge honom mat och sen iväg till södra delen av stan för ett SWEA möte ( måste åka i högtrafik så allra minst 1 timme bort, snarare närmre 1,5 ) sen då hem igen, minst 45 minuter :) Ska bli jäkligt skönt om vi kan få till mötena downtown nästa år -  tröttsamt att mer eller mindre alltid behöva åka den streckan!

På Torsdag har jag fullt upp igen på dagen och med ett jäkla möte på IKEA på kvällen -  samma strecka igen alltså :) Funderar allvarligt på att skippa det...har vart på de 2 som varit innan och det lär ju komma minst ett till innan den 7/12...planen var att åka ner till Linda med hunden innan mötet och sen åka tillbaks dit  efter mötet och stanna över natten...men nu så ska jag på jobb orientation på fredag morgon, i Brighton, och i o med hunden och allt så får jag skippa det och åka på fredag kväll istället :D Funkar ju minst lika bra det...ska ju dock tillbaks hit och till Ansi för bakdag på lördag morgon, sen hämta svärföräldrarna på kvällen så lördagen är ju inte så himla mycket bättre!! Söndagen ska egentligen bestå av födelsedagskalas för Avery 1 år downtown, men ska hämta Brad på flygplatsen ungefär samma tid så vet i fasen hur jag ska få till det :D Konstigt att man kan ha veckor som är helt utan nåt och sen veckor som är helt fullspäckade!

På fredag ska jag alltså på Job orientation, antar det betyder lite träning och test för att se om det blir anställning eller inte - ingen aning faktiskt :) Men jag ska vara där 8.30 och det håller på till ca 15 så så gott som hela dagen...så det blir Bode till parken snabbt på morgonen och sen iväg - sen hem hämta Bode och troligtvis Isabella som vill ha Sleepover med Erik och ner till Linda o Mike :):)

Så vår minisemester till New Orleans....

Alltid velat åka dit och nu fick vi chansen, då Karl befann sig där så ville vi ju såklart passa på att träffas! Problemet var att biljetterna till NO var hysteriskt dyra så vi bestämde oss för att köra en Roadtrip från Houston :) Resan var låååång! Så många köer och stopp så tog oss nästan 8 timmar...Sen gick vi direkt ut och iväg och träffade Karl och Torgny på Frenchman street :) Blev en ganska sen kväll då vi hamnade på bluesclub till sent på natten :) Vi träffade K & T kl 12 på lördagen och spenderade hela dagen promenerandes och sen till en sportbar innan de två gick på Bond filmen...Jag och Brad satt kvar ett bra tag innan vi började promenera hemåt via Bourbon street :) Det tog ju ett tag såklart och en handgranade var fick vi ju köpa på vägen också :D Söndagen skulle vi ju kolla på Broncos så knallade iväg ganska tidigt så vi skulle hinna med en frukost på vägen, hamnade på frenchmarket och åt en croissant med ägg o bacon, perfekt! Sen belv det fotball för hela slanten innan vi gick hemåt via Bourbon street igen :D Söndag morgon var det ju dags att köra till Houston igen så vi åkte ganska så tidigt, kom iväg vid 9 - var ju lite oroliga för trafiken så vi ville ha extra tid på oss...Vi hade gott om tid, var där 3 timmar innan flyget skulle gå så vi satte oss i en bar vid gaten tills det var dags! Goaste Linnéa som tagit hand om vår hund hela helgen kom och hämtade oss - så gulligt!! Så vi var hemma strax före 21.30...

Nu ska jag ta och sätta fart, blivit fast framför datorn hela morgonen :) Här får ni lite bilder!!!

Ha en fantastisk Tisdag (kväll)
Market som var öppen pa natten :)

Första bandet på BMC Blues Club


Min Goa svåger


Andra bandet, HipHopJazz :D

Vår bakgård på Vårt Inn


Frukostrummet - utomhus :)


Coconut...No it´s a freakin Pineapple :) Internt Skämt

St louis Cemetary...Vampires??! :)





Missisippi River



Hurricane

Frenchmarket Frukost


Vårt Inn från framsidan


only in Texas :D

Kontraster - välkommen hem till Colorado :)

Min hund är väldigt Gosig idag :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar