fredag 30 november 2012

Fredag och mitt liv blev mycket enklare...

Då min kära man lät mig slippa döma DECA tävlingarna idag :D Nu hinner jag göra pannbiffar och Vegbiffar och göra i ordning här hemma idag - Stress ångest x 100 blev bara vanlig stress nu :D Wohooooo!! Och Marie...jag tänker komma direkt till Augustana idag i varje fall, om du inte absolut behöver mig såklart ;)

Idag måste jag koka 60 ägg, laga pannbiff och vegobiffar till 8 pers, städa i ordning och försöka få ordning på allt inför middagen imorgon...Tänkte försöka hinna få upp mina adventsgrejer också, så dom får en riktig svensk julkänsla :) Sen ska jag packa bilen full med bullar, crockpot, kylväskor och ägg och ta mig till andra sidan stan och Augustana Lutheran Church, ja jag sa kyrka....vi ska ha Svenska Julmarknaden där imorgon!;) Jag kommer spendera hela eftermiddagen och kvällen där för att ställa i ordning allt...Imorgon blir det tillbaks dit tidigt och vara där hela dagen!! Sen köra Rally hem för att laga mat och fixa i ordning inför Middagen kl 18.30...Tilläggas ska ju att Brad auktionerade ut min middag på deras DECA konferens och dom fick in ca 150 dollar per par !!!! Jag får inte ett skit förutom massa jobb och stolthet över att dom vill betala så mycket för min mat :D

Jag har gett mig lite slappemorgon - så om exakt 40 minuter sätter jag igång!!! ska börja med att koka äggen tror jag :D Vet ni att det tar 20 minuter att koka ett hårdkokt ägg här i Mile High City ???!!! Helt absurdt!!! Upptäckte detta efter att ha försökt koka ägg och fick slänga ägg efter ägg :D började med normala 9 minuter - lösare än löskokt, 12 minuter något bättre, 15 minuter - löskokt, 20 minuter - bra :D Helt galet!!

Sen blir det pannbiffar i mängder och en omgång med vegetariska biffar, jäkla vegetarianer :) Efter det tänkte jag göra i ordning matbordet, duka opch göra fint så jag inte behöver förlita mig på min man imorgon - det är ingen bra idé :D Han får skala potatis, skära lök och dammsuga!!!!

Ska försöka smita från marknaden så fort den är slut, men har ju massa grejer jag ska ha med och annat så räknar inte med att vara hemma före 16.30 - puh och ikväll lär jag ju inte vara hemma före 21.30 i varje fall...inte mycket tid så en jäkla tur jag inte jobbar idag och att jag slapp döma, det visste jag inte säkert förrän igår kväll!!

Nä nu känner jag den där stressen krypa på så nu ska jag gå och göra mig lite frukost och sen sätta fart :)

Ha en fin Fredag (kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar