söndag 4 november 2012

Jaha men då var det söndag middag.......

Jösses, det bidde mycket dom sista dagarna :)

Idag har jag inte gjort så mycket, tog en timmes promenad med Bode, satte igång Crockpoten, en tvätt...babblat med mamma en liten stund...Kollat på Broncos såklart!!!

Så vad har hänt sen i Torsdags...

Jag gick upp i Fredags, drack lite kaffe och stack iväg för att hämta svärföräldrarna som skulle iväg med flyget! Nu är dom på sitt kryssnings skepp och har det gott i Euroland...Jag åkte hem, hämtade Bode och åkte till Kiropraktorn! Det gick ju bra som vanligt och Gina var fortfarande nöjd med mina framsteg!! Jag åkte därifrån till Hundparken och promenerade runt där...Underbart väder och jag var på riktigt gott humör! Vi gick runt 3 varv och Bode skuttade runt och njöt...efter halva fjärde varvet så bestämde sig Bode för det var dags att hoppa i vattnet lite grann - NÄÄÄÄJ säger jag varpå han tycker att då får ju jag leka med honom istället!! Jag ser att han tar sats och springet mot mig---här ska fan lekas!!! Ohoh tänker jag o greppar ett stadigt tag om staketet och lyfter benet så jag kan skjuta bort honom, för säkerhets skull alltså! Bode glider när han försöker stanna ( geggamoja ) och glider rätt in i benet som jag står på, bentackling av hög kaliber och jag flyger baklänges ner i backen!! Landar på ryggen såklart och vågar knappt känna efter om jag vågar ställa mig upp - men det gick! Lite öm (mare) igen och kändes väl som om jag blivit överkörd av en 50 kg hund ungefär :D  Shit, tänkte jag, jag undrar hur många fler besök hos kiropraktorn det innebär!

Ja men i vilket fall som helst så reste jag mig upp borstade av mig och stirrade lagom elakt på min hund...Vi åkte vidare till Farfar som hade kusin Holly på besök! Vi satt och pratade och sedan åt vi lunch ihop! Efter detta så var klockan närmre 13 och jag fick snabbt hem och dumpa av Bode, fylla ispacket och köra in till Denver för att träffa Marie kl 14...Vi hade en trevlig fika på ett riktigt trevligt ställe, gick väl igenom några punkter på julmarknadslistan :D Sen kom Linnéa förbi, hon och jag skulle träffa Anna-Karin på The Pourhouse pub kl 16 :) Vilket vi gjorde - och hade en jättetrevlig Happy Hour fram tills 18,30 då jag körde hem till min kära man som hade förberett middag!

Vi satt och pratade lite innan vi åt och direkt efter maten så gick vi ner för att kolla på en film...Jag tror vi såg 40 minuter innan vi båda sov som små stockar!! Det värsta av allt...Jag vaknade på soffan kl 6.10, då låg vi båda kvar :D Brad kunde gå upp i lägga sig en stund till, men jag fick ju göra mig i ordning och åka till Senior Center jag !! Jobbade där i köket mellan 7.30 och ca 11 sen åkte jag hem och pratade på Skype med Fredrik tills Brad kom hem! Jag kan ju säga att jag var måttligt stel och kände mig fortfarande som om jag blivit påsprungen av en 50 kg hund :) Ont hade jag och Trötta var vi båda och Brad skulle iväg och hämta Gibson på flygplatsen vid 21.30 - så Emilys fest downtown, den skippade vi! Hon mådde lite taskigt själv så trodde inte hon skulle bli så långdragen själv...Kändes mycket bättre att ha backat ur då!

JAg var helt utmattad, jobbig vecka med Kiropraktorbesök varannan dag och massa annat, ont blir man visst också trött av att ha :) Så jag somnade på soffan tidigt igen, Brad höll sig faktiskt vaken :D

Idag har inte hänt så mycket och just nu sitter jag och Bode i soffan o myser medans Brad hjälper Mike att bära lite...Maten är strax klar i crockpoten så bara o äta när vi vill...känner mig fortfarande trött så ännu en lugn dag gör nog susen! Imorgon är det dags för ny vecka igen :)

Ha en härlig Söndag kväll / måndag morgon :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar