onsdag 7 november 2012

Onsdag & Halleluja

Obama sitter kvar och Marijuana är lagligt :D Eller ja så är det ju inte riktigt, men Coloradoborna röstade för att det ska bli lagligt!!! Federala lagen säger fortfarande Nej till Maja så lär ju inte gå igenom så enkelt som folk tror :D Bestämmer sig stora Staten för att det inte ska bli lagligt så blir det inte det!  Dessutom har Colorado röstat in sin första "openly Gay speaker of the House" vad det nu kan bli på svenska :D YEAY!!!!!!!!  Dessutom har vi nu fler svarta på plats i huset, 5 av 65, Inte illa, börjar arta sig i varje fall!

Jag känner mig ju väldigt nöjd och något lugnare nu när Obama blir kvar, han måste ju få fortsätta vad han startat, göra USA till ett mer mänskligt ställe! Trevligare ställe att bo på för en väldigt humanistisk svensk i varje fall :)

Min man är inte alls lika lycklig :D Men men ;)

Igår så gick vi på en långpromenad vid Platte River innan vi åkte hem och fixade middag! Sen blev det lite Valvaka blandat med Alaska the Last Frontier på Discovery :) Jag var helt slut så jag somnade när det såg ut som Romney skulle vinna och vaknade till tvärtom :D Härligt!

Idag blir det Kiropraktor, promenix med Bode och sen lunch med farfar, undrar hur upprörd han är efter valet, tror faktiskt att han även börjat mjukna där på äldre dar! Vi får se! Har nu på morgonen plockat upp all hundskit och dragit ut skräptunnan, får ju inte lyfta eller göra dumma saker, så bäst jag inte skvallrar till Gina! Efter lunch med farfar så måste jag stanna till och handla lite, vi ska ju vara borta hela helgen så inte för mycket...har inte vart o handlat på flera veckor nu ju!! Sen blir det att försöka fixa några maskiner tvätt också! Ikväll ska vi äta lite hemmagjord asiatiskt tror jag!
Får försöka njuta av en lite långsammare dag idag, morgondagen kan bli riktigt hektisk....

Laura har redan skickat ut referens förfrågan till mina svenska chefer så förhoppningsvis så är dom snälla så jag får gå på "orientation" imorgon! Vi åker redan kl 7.20 på fredag från DIA så härifrån vid 5.45 ingen tid att packa eller sånt tjaffs...Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa Bode frågan imorgon heller, kan ju knappast lämna honom i bilen medans jag går på bokbytarekväll...funderar på kompromiss...komma lite sent till eventet, lämna Bode och allt i bilen...Det kanske funkar bäst ändå om jag ska på träning på nya jobbet så börjar jag först vid 15.30, vet i fasen hur jag ska hinna med allt faktiskt....:D Brukar lösa sig...

Nä nu ska jag ta och gå och duscha, äta lite och sen göra mig redo för avfärd :) Jobbigt detta att behöva va hos kiropraktorn kl 10, morgonen  blir liksom så kort :D Man vänjer sig fort vid att ha helgmornar varje dag :D:D:D:D:D

Ha en fin Onsdag ( Kväll )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar