tisdag 27 november 2012

Tisdag och stressad....

Ni vet igår när jag sa att jag hoppades jag inte skulle få jobb i veckan....

På vägen från Kiropraktorn så ringer Brad, min chef Brad :) Och säger är du tillgänglig imorgon? Ja men såklart, sen kom det! Vi har en eventuell klient som du i så fall får komma och träffa imorgon - Jobbet är ett 8-16 jobb måndag till fredag!!!!!!!!!!!!!!!! WTF???? Det hade jag ju inte tänkt mig!! Åtminstone fram till Februari!!! Oh shit...Dom vet redan att jag inte kan jobba mellan den 22 Dec och den 5 Janurai så inga problem där hoppas jag men ändå!!!! Jag var ju som sagt var stressad igår och det blev ju inte bättre av detta! Samtidigt så är det ju helt fantastiskt bra, en ordentlig start med ordentlig Paycheck :D

Nu har jag inte fått nåt 100% ännu men jag känner på mig att det blir så....Brad sa att jag ringer tillbaks under dagen när han hört tillbaks från klientens man...Han ringde vid 17 bara för att säga att han ringer tillbaks idag, då mannen inte haft tillfälle att prata med sin fru ännu!!

Storyn är ganska hemsk, kvinnan åkte in för en magåkomma för drygt en månad sen, hon är inte så gammal, opererades, fick lunginflammation efter och efter det blev hon septisk, lunginflammationen kom tillbaks och nu är hon helt utslagen - men på bättringsväg!! Hennes man har en Byggfirma och måste jobba, såklart, så hon behöver nån under hela dagen ett bra tag...Hjälp med duschen, maten och se till så hon rör sig hela dagen men utan att förta sig såna där vanliga saker för att få henne på fötter igen! Ett jättebra och kul jobb! Men denna ruttna timing!!!! :) Men det löser sig!

Så nu avvaktar jag att Brad ska ringa och ge mig en adress för ett möte eller säga att det inte blir nåt...En sån där konstig vill men vill inte känsla :)

Svärföräldrarna lovade att hjälpa mig med allt jag måste fixa inför marknad och sverige fest :) Så det är man ju tacksam för...

Brad, maken, visar ju sådär mycket intresse...han är inne i en sån där Grinig period, igen!! Jag är så trött på hans jävla humörsvängningar och ointresse av allt annat än han själv - Svårt att tro han inte är ensambarn ibland :D Kanske för att han typ blev ensambarn runt Collegetiden ;) Själv försöker jag skita i honom när han är sån här, men det är jäkligt svårt...:) Igår så berättade jag om dagen, han fick ett sms mitt i min berättelse, han småskrattade och började svara på det utan att jag var klar, utan att säga ursäkta jag ska bara svara - ingenting - när han var klar med sitt sms så var det inte som om han sa, förlåt eller oj vad sa du, utan bara fortsatte som om jag inte sagt nåt alls...Det finns inget värre!!!!!!!!!!! Hatar när folk är så självupptagna och respektlösa! BLÄÄÄÄÄÄ Kan ju nämna att det är DECA tävlings vecka...

Förövrigt igår så blev jag ju ännu mer stressad efter samtalet, åkte till Seniorcenter och jobbade, fick ju tala om att det finns en möjlighet att jag inte kan jobba på ett tag...drog sen vidare till Affären, shoppade allt jag behöver för Bakning av kanelbullar och allt inför middagen på lördag - en faktor mindre att bry sig om! Nu inväntar jag bara order så jag kan planera resten av veckan därefter!

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, äta lite frukost och göra mig redo - för what ever dagen kan erbjuda :S

Ha en fin dag (Kväll)

4 kommentarer:

  1. men wow! Grattis till massa jobb! hoppas att det löser sig med timingen! hör av dig om du behöver hjälp!

    SvaraRadera
  2. Vi får se dom kanske inte tycker om mig och då blir det inget jobb :D Ska vara där kl 13 för en "intervju" :D Tack för du är så bäst!! :)

    SvaraRadera
  3. GRATTIS. VAD FINNS INTE ATT TYCKA OM? Kramar i massor och njut av att "tjäna pengar gräs2

    SvaraRadera
  4. Tja ibland kan jag vara ganska så irriterande käck ;-) gick bra men vi får se, hon vill egentligen inte ha nån hjalp alls...svar imorgon! pengar gräs vet I Fasen förresten :-D Puss o kram

    SvaraRadera