onsdag 28 november 2012

Onsdag och i Limbo :)

Så igår så åkte jag ut till min eventuella Klient - dom bor i ett väldigt intressant område bara 20 minuter här ifrån - dom flesta i området har ett flygplan på garageuppfarten :D En egen landningsbana mitt igenom området :D Ganska häftigt faktiskt...skulle jag med vilja ha!! Tänk att kunna ta mitt egna plan till typ New York i varje fall och sen flyga vidare hem när jag vill ......

Relativt Unga, 60 år - mannen måste börja jobba och hans fru behöver hjälp som hon egentligen inte alls vill ha :) Hon åkte in för att reparera ett magsäcks band, för 3 månader sen!!! Det blev inflammerat och hon blev septisk...kräktes och det hamnade i lungorna - lunginflammation av monster modell, så nu har hon vart hemma i 3 veckor och sitter med Syre 24 timmar om dagen, får inte gå nära sin gasspis, hon har slangar ur magen för att hålla infektionen borta så hon kan liksom inte böja sig eller göra nåt ...Pigg är hon dock och uppe och rör sig - så mitt jobb som hon sa det skulle vara att utföra hennes hustruliga uppgifter ;) Höll på att göra en Cia och fråga exakt hur långt hon ville jag skulle gå med det där :) Jag höll det för mig själv :D Alltså, städa o laga mat... Hennes största problem är ju att hon är sååå frustrerad över att inte kunna göra nåt själv och hon är väldigt tveksam till att ha nån där för att hjälpa henne...så det är upp till henne att bestämma sig nu - Jag får förhoppningsvis besked i eftermiddag när hon vart på sitt läkarbesök!

Det hade vart ett trevligt första jobb faktiskt, där man vet att personen ifråga kommer bli pigg o kry igen!! Fast jag vet i skjutton hur det känns med att vara en "maid" egentligen....det var ju inte riktigt det jag tänkt mig - men men det blir bra!!!

Igår efter mitt möte med familjen så åkte jag och träffade svärföräldrarna och Bode i hundparken...Bode följde med Rog hem och jag o Kathy åkte till Kohl´s, jag behövde smakråd med Jobbkläder - har ju dresscode!!!! Så blev ett par svarta byxor jag kan ha som fin byxor också och ett par typ chinos / stretch jeans i khaki färg! Hittade 2 Mudd cardigans också, kunde inte välja färg så det blev en Vit och en starkt Rosa/ lila :) Cerice, stavas det så? Så nu kan jag se vettig ut utan att vara för uppklädd! Jäkla jobbigt vad är det för fel på jeans liksom :D


Efter shopping åkte jag hem och satte mig med is på ryggen och en öl :D Brad spelade Raquettball, så jag fixade med middag under tiden och sen åt vi framför tv´n :)

Han kom med en lustig kommentar igår - Kommer du hata detta jobbet? Aha tänkte jag det är där problemet med hans griniga attityd är (denna gången alltså) ...han känner han har pressat mig till att ta ett riktigt skitjobb och har dåligt samvete...tänk om han bara pratade istället för att gå o grubbla på saker och bete sig som ett as....Hade ju kunnat berätta det för honom att det är helt ok och om det blir för jävla illa så kan jag sluta, har ju liksom ingen uppsägningstid här borta :)

Idag ska jag göra mina rygg övningar nu först sen försöka tvätta undan lite, sen kommer svärmor och hjälper mig baka kanelbullar - det blir den dagen det :) Skönt att jag fick en dag extra vad som än händer med jobbet!!! Brad ska laga middag ikväll, trevligt :)

Nu ska jag ta och fixa lite frukost och sen slänga mig på min boll :D

Ha en fin Onsdag (Kväll)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar