torsdag 29 november 2012

Torsdag och vet fortfarande ingenting...

Så irriterande att inte veta, har ju mängder att göra och antingen måste jag stressa som en idiot eller så har jag hur mycket tid som helst eller ja nästan i varje fall!!!! Tycker min chef skulle säga så här att, vi får nog säga måndag som tidigaste start, bara så man kan planera lite!!! Ringer han idag så kanske jag måste jobba idag och då blir det genast stressigt!!!

Ja ja inte mycket att göra åt det hela...:)

Gårdagen, jag tvättade 6 maskiner tvätt, gjorde ryggövningar a la hinderbana (Bode) och bakade 84 bullar - 81 till Marknaden ;) Fick ju provsmaka så dom gick att äta :D Det gjorde dom!!! Så nu är min ursäkt om att jag inte kan baka på hög höjd borta...skit :) Det var riktigt trevligt också, övertalade min svärmor att komma och hjälpa mig så vi hade 4 timmar kvalitetsumgänge medans vi bakade!

Insåg i mina förberedelser att jag i mitt "nya" hem saknar en massa saker - sånt jag aldrig nånsin tänkt på förut...Jag hade bara 2 bakplåtar, ingen brödkavel, inga bra degverktyg, saknade verkligen en degskrapa...Allt sånt har jag alltid haft liggande i lådorna hemma i Sverige...Antar min önskelista blev skriven :D Degskrapor har dom inga här så det får importeras ;)

Men bullarna blev bra ändå med inlånade plåtar och kavel :)

Brad kom hem en halvtimme efter svärmor gått, jag packade då ner bullar för fullt och städade undan...Nu har jag 240 Lussebullar och 81 kanelbullar i frysen som ska tas med till förberedelserna imorgon eftermiddag :) Kändes väldigt lyxigt att titta på medans han lagade middag efter den dagen! :)

Så idag beroende på då....:) Ska göra lite frukost nu sen mina ryggövningar, utan Bode, ta upp alla mina rena kläder från källaren och försöka göra ordning i garderoben där uppe, försöka hitta mina julsaker som Brad aldrig fick hämtat fram igår, iväg och handla lite sen till Kiropraktorn, lämna av lite kvarlämnade saker hos Kathy, hem och fixa lite jul, laga middag eller så ska jag äta frukost, ryggövningar och sen jobba, hem laga middag och Pannbiff inför lördagen - vem vet :D Borde veta ganska snart faktiskt, åtminstone om jag ska jobba för då borde chef-Brad ringa nu vid 8...hoppas faktiskt det inte blir nåt innan nästa vecka!!!!!!!!!!!!!!! Usch får man säga så, är det att Jinxa det hela kanske?!?

Nä nu ska jag ta och sätta lite fart så jag är beredd på vilket som idag...

Här är bilder från gårdagens äventyr :)

Men jag hjälper dig väl med dina övningar då då

Jag tror du gör fel

Jag lägger lite mer vikt här så nåt händer....

Goa svärmor med degen

Mjölig nos, duktig hjälpreda

Färdiga bullar





Ha en fin Torsdag (kväll)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar