lördag 9 mars 2013

Lördag snö ja men 14 inches - Nä :)

Men det kommer, började snöa i morse och inte i natt så risken är väl att det blir så mycket i slutet av dagen!

Vi fick avboka gårdagens middag, Linda o Mike bestämde att det var dumt att ge sig iväg hit och sen kanske inte komma hem idag och Michelles två prinsessor var småsjuka så - ja ja vi tar det nästa vecka!!! :) Jag och Brad var helt inställda på mexikanskt till middag så vi drog iväg till Commerce City och inhandlade Burritos på Santiagos till middag - funkade bra det med!
Jag var jättetrött igår så kanske lika så bra att det inte blev nåt i all ärlighets namn! Mår tjejerna bättre idag så sticker vi nog över till Nick o Michelle ikväll en sväng, lite kortspel och drinkar en sån där insnöad Lördag kväll :D Skönt att vi har åtminstone några vänner kvar på gångavstånd :)

Istället så kollade vi hockey, Avalanche krossade Blackhawks vinnar streak :D och vi  somnade såklart tidigt på soffan efter det.....Vaknade vid 1.30, då var det mjuk porr på tv´n ingen aning om vad vi kollade på innan som övergick till Porr?!?!?! Gick upp o la oss...Borde betyda att vi är pigga o glada ikväll i varje fall ;)

Gårdagen...

Jo jag stressade iväg till Bob och Dorothy så jag var på plats vid 9.30 - Bob var uppe men Dorothy låg fortfarande o sussade! Jag och Bob åkte till King soopers och sen fixade jag honom en omelett innan jag satte fart och städade! Dom var överlyckliga över sin nya Gratistjänst av färdtjänst och dessutom ringde Boss-Brad och frågade om dom kunde tänka sig ställa upp som reklam par - 6 timmar av Gratis Cia och en lunch skulle dom få :D Snacka om två överlyckliga snåljåpar :D När jag väl kom därifrån 12.37 var jag riktigt stressad då jag skulle vara hos Jerry kl 13 - hann precis dit - klockade in 13.01 :D

Väl hos Jerry så var han redo att åka iväg så fort jag kom - jag bara shit, hinner jag äta min sallad?! Nä, vi måste åka nu men då säger Jerry, jag kör den första biten så kan du äta under tiden...Okidoki! Så vi drog iväg till en "slaktare" kött butik i Hudson...Dit måste jag åka igen, kändes riktigt trevligt att åka och köpa precis ny slaktad gris/ko, blodet rann på golvet där inne :D

Orsaken till vi fick stressa var att Jerry var tvungen att åka till Sjukhuset i Lafayette som är västerut, Hudson ligger Österut! Han hade en inflammation under ena tån ( han är ju diabetiker som grädde på allt mos ) så vi körde Tullvägen dit och in med honom till doktorn medans jag parkerade bilen och kom efter, satt och väntade närmre en timme, sen fick vi åka ner till apoteket i bottenvåningen och hämta antibiotika, sen vidare in till sjukhusdelen i samma byggnad för att röntga den jäkla tån :) Innan vi kunde röntga var vi tvungna in och checka in, igen...?!?! Så in och sätta oss framför nån snubbe som kollade så Jerry hade försäkring m.m - en halvtimme senare så satt vi i väntrummet för röntgen...en halvtimme efter det var vi redo att åka hemåt - kl var alltså 16 när vi åkte därifrån :D Jerry har ju dessutom Gula fläcken så han kan fasen inte läsa vad alla pappren säger som han ska skriva på - så han måste liksom ha nån med sig!! Tur dom skaffat mig :D Jerry sa efteråt att han var såååå glad att jag var med - han sa att det var den trevligaste turen till sjukhuset han haft, nånsin - Det är då jag känner att jag valt rätt jobb! Åka till sjukhuset är ju hemskt hemma i Sverige men igår fick jag min första rundtur i det amerikanska systemet...vet inte vad som är bäst faktiskt :D Med en bra försäkring som Jerry har så verkar det ju helt ok - så fint hade inte jag fått det :D Skumma saker, själv vet jag inte ens vart jag skulle ha gått om jag blev sjuk...inte så jag kan gå vart som helst ...Hade vart bättre om jag var en illegal invandrare utan försäkring...

Skulle ha lagar Kallops till dom till middag, en av orsakerna till vi var hos slaktarn innan doktorn :) Men det hanns inte med då vi inte var hemma igen förrän närmre 17 :) Så det får bli på måndag!!

Istället ska jag göra Kallops till oss idag - crockpot väder :) Snön börjar lägga sig nu äntligen - säkert ett par cm på under två timmar!!!

Nä nu ska jag gå och göra ordning köttet för crockpoten och sen göra mig redo för lite frukost, Brad ska göra ägg, potatis och bacon - scrambled, Yum :D

Ha en fin Lördag (kväll)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar